Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha om mitt Alladin kort...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha om mitt Alladin kort...

Har köpt en xbox som det sitter ett Alladin chip i, men det är bara ms dashbord i boxen, så när jag ska spela vissa spel (NTSC) så står det att skivan har regionsfel eller att den är skitig, nu har jag hört att detta kan lösas med att man lägger in prog i xboxen, som gör att jag kan ställa om videomode och annat....men hur gör jag det och vad heter filerna/programen som jag ska ha?
    Vad händer om jag gör fel?, kan inte mycket av detta själv så om någon ville skriva uyförligt hur jag gör vore jag tacksam!
    Min Box är gjord 2003-11-14.
    När jag håller in min power knapp å aktiverar chipet så står det Excuter2, vad betyder det?
    Last edited by Daniel_25; 2004-07-21, 16:47.

Ska finnas en skiva kallad något med Enigma som kan byta läge innan du startar ett spel, sök på forumet efter det så kanske du hittar det du letar efter. Sedan för att installera applikationer och/eller ny dashboard så borde du kunna använda SuperDisc, även det går att söka efter.

Sedan är väl titeln väldigt missvisande? Du frågar efter att flasha ditt chip i titeln men i inlägget frågar du om att byta PAL -> NTSC.
    Sedan står det i titeln och inlägget att du har ett "Alladin"-chip men du har postat ditt inlägg i "X-ecuter 2 PRO"-delen av forumet, varför?

Comment

mina fel skrivningar visar att jag inte kan så mycket antar jag...tack för hjälpen iallafall

Comment

Original inlägg av Daniel_25
        mina fel skrivningar visar att jag inte kan så mycket antar jag...tack för hjälpen iallafall
        Dina "felskrivningar" visar att du är en särskrivare och inte lärt dig RTFM och STFW ;]

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X