Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

boxen funkar inte.. massa frågor.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• boxen funkar inte.. massa frågor.

hallo!

fick mitt X-Ecuter 2.3B Pro idag, men jag får inte till det..
    När jag slår på xboxen så lyser dioden på switchen grönt, båda dioderna på chippet blått, ejectknappen blinkar grönt/rött och den startar om sig 3 ggr.

chippet var förprogramerat med x-ecuter 4981 bios, kan det vara det som spökar?

eller kan jag ha sån j-a otur att min xbox är en ver. 1.6??

Låter mer äm att ngt har lossnat i xboxen tror inte dom skickar iväg en som inte fungerade. Kolla löddningarna
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

har du lött det själv eller vad? om du har xcalibur video chip så har du ett xbox 1.6

Comment

ja, jag lödde själv.. har installerat massor med chip utan problem tidigare. förstår inte varför det ska knasa nu.. hur kollar man bäst lödningarna?
        tålamodet har övergett mig så snart skickar jag sk*ten antingen i en container eller till psxcare..

Comment

tareda på vilken version xbox:et är innan du forstätter...

Comment

mfg date: 2003-10-23

kan väl knappast vara en 1.6??

Comment

Kolla videochippet, om det står Xcalibur är det 1.6.
              "Peace means reloading guns"

Comment

jao.. tålamodet tog slut för dagen så det blir nya tappra försök imorgon.
                ska kolla chippet, om det inte är en 1.6 så åker moderkortet iväg till en bekant som sysslar med in****rielektronik så han får kolla alla lödningar.
                om det inte är en 1.6 så borde det ju vara lödningarna.

Comment

en till liten fråga.. varför censureras "in****ri" ???

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X