Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ms Dashbord går inte?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ms Dashbord går inte?

Hej.
    Köpte ett xbox av en privat person för nåra dager sedan. Skulle då ställa om bild formatet till widescreen i Ms Dashboars. Men när jag stänger av chipet blir de bara error. Presis som om det inte finns nått Ms dashbord tillgängligt. Vad beror detta på? Kan de vara bortplockat eller? Kan man ställa om bildformatet nån annastans? Media center verkar de inte funka? Endast 4:3 tillgängligt där..

Mvh // Fredric

Vad händer när du startar ms-dash då? Får du en felkod? Isåfall vilken, kolla uppe i vänstra hörnet...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Felkod 21 verkar det som. Så står det att man ska kontakta återförsäljaren..

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=felkoderna
        Hmm, 21 kan vara vad som helst...

Men om du ställer in formatet till 4:3 igen under chippat läge via MS Dash, så borde det ju funka med originalbioset.
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tar mig inte till Ms Dash via den vägen heller så. Blir samma. Felkod 21.

Comment

Sätt i NGN av SUPERDSIKARNA tex SD3.7 i DVDn & boota med den i
            Installera om MSDASH sen evoxdash igen
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tänkte precis föreslå det när datorn hängde sig. Så jag fick starta om den, och det händer väl kanske 1gång i månaden...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Haha, jaja. Men om du har köpt den av en privatperson och fick den så, det är det ju fel på xboxen och då har du rätt att ta ett rejält snack med säljaren...
                Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X