Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byte bios ????

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byte bios ????

Har efter ett bra tag hämtat ner xboxen ifrån vind. När jag startar den så hittar jag inga spel(inget på disken) och jag får upp orginalmenyn ifrån microsoft. Det spelar ingen roll hur jag ställer switcharna på chippet, hittar inget endå.

Då jag är helt oerfaren hur ett xbox fungerar teknikmässigt skulle jag behöva lite hjälp.. Ska jag flasha om xboxet eller hur ska jag göra? Vet inte ens hur man flashar om en gång.

Chippet jag har är "X-ecuter 2.0 PRO" TROR jag. Bifogar en bild så kanske någon annan kan avgöra...
    http://prome.org/xbox/DSCN0320.JPG
    http://prome.org/xbox/DSCN0319.JPG
    Tacksam för alla råd!

Det ser inte ut som mitt X-ecuter 2.2 PRO iaf. Jag har en on/off switch för hela chippet. Jag tror inte att du startar boxen med chippet, Har en lödning släppt tro?
    Last edited by Belsebubben; 2006-12-21, 22:46. Anledning: Ute och cyklade :)
    Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Original inlägg av Belsebubben Visa Inlägg
      Det ser inte ut som mitt X-ecuter 2.2 PRO iaf. Jag har en on/off switch för hela chippet. Jag tror inte att du startar boxen med chippet, Har en lödning släppt tro?
      Nej inte 2.2 utan 2.0.. Enligt dom bilder jag har sett åtminstonde..

Nej alla lödningar sitter bra så det problemet är det inte.. Kanske är så att jag "startar upp" det på fel sätt? Minns inte om man skulle trycka in knappen några sekunder eller inte, och har läst så många olika varianter nu på detta forum att jag är helt på vift

Comment

Jag är ganska säker på att det där är ett XBIT-chip, jag kan dock nada om det. Jag vet iaf att det chippet endast går att flasha via usb. Hansi kan det där...
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Är ett Xecuter 2.0 pro ser inte hela chippet
          Har den en jumper så är det ett 2.0 Pro
          Siffrorna vid dom olika komp är samma som vid 2.0 Pro
          Ett Xecuter 2.0 lite har 3 st svarta jumpers på ena sidan där man ställer i dom oilka funktionerna & Pro har en jumper
          Se här & här
          Last edited by pege63; 2006-12-22, 00:03.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Är det usb kontakt på chippet så är det ett xbit. Kan vara switcharna som står fel, sök lite i forumet om xbit så hittar du nog en massa tips som jag skrivit för en massa år sedan...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Chippet är ett Executer 2 PRO som på bild nummer 2. Jag har testat switcharna såsom detta visar: http://xbox-scene.com/modchips/x-ecu..._switches.html dock utan resultat. Vägrar ladda den riktiga dashboarden..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X