Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

koppla pc till Xbox löst =)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

HJÄLP!!! ni beskriver, när man ska kolla vilket ip o det man har, att man går in på:

Original inlägg av Kimo
    starta xboxen, vänta till du kommer in till [menyn]. Gå in på [System Utils] där efter klicka på [settings], då kommer du in en meny som heter [Settings/Info] längre ner ser du [IP] [Nätmask] [Standard-Getaway].
    Kolla nu så att du har en [IP adress] t.e.x 192.168.0.3 [Nätmask] 255.255.255.0 [Standard-Getaway] t.e.x 192.168.0.1 [Use static IP] ska va yes, Annars hittar inte datorn Xboxen när du ska använda [Flashfxp]. Stäng av Xboxen nu.

MVH Kimo
    och för mej e min xbox skitkonstig jag köpte det privat iof men det borde ju gå ändå så här e min xbox i menyn:

Xbox media center
    games
    applications
    emulators
    file manager
    MS Dashboard
    IRC Client
    Telnet Client
    Settings
    Reboot
    Shutdown

om jag trycker på setting så kommer:

Network
    hardware info
    skins
    sounds
    languages
    quickstart
    about avalunch
    update dashboard

trycker jag på network kommer jag till en lista där det står ip settings det finns även, under den, FTP server, IRC Client, Telnet Client och Download i IP settings finns:

DHCPisabled
    static IP:192.168.0.180
    Gateway:192.168.0.1
    Subnet:255.255.255.0
    DNS1:195.159.0.100
    DNS2:195.159.0.200
    Proxyisabled

så vad ska jag göra? tack för önskat svar.
    ps. förlåt om ni tyckte att det var alldeles för långt ds.

Comment

din xbox ip är 192.168.0.180

Hur har du kopplat xboxen till datorn? direkt med en korsad kabel eller via en switch/hub? eller nåt annat?

Comment

Testade allt en ovan och det funkar men då har jag ingen kontakt med internet via TP kabeln utan enbart via trådlöst nätverk.
        Vill helst ha tillgång till internet och ansluta till xboxen samtidigt via kabel.
        Har dynamisk ip.

Förtydligande: Jag vill ansluta från datorn till kabelmodemet och från kabelmodemet till xboxen.

Nån som vet hur man ställer in den, tycker jag provat allt som går?
        Last edited by Preacher; 2006-10-01, 03:39.

Comment

Kolla min sida för info klicka på mit namn
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det har jag gjort, enl din hemsida gäller förutsättningen att man har statisk ip nr vilket jag inte har. Har även provat lägga till alternativt ip men funkar inte heller.
            Last edited by Preacher; 2006-10-01, 18:59.

Comment

varför går det inte???? det står bara [R] 250 "/" is current directory.
              [R] PWD
              [R] 257 "/" is current directory
              [R] TYPE A
              [R] 200 Type set to ASCII.
              [R] PASV
              [R] 502 pasv is not implemented.
              [R] PORT 192,168,100,2,10,147
              [R] 425 Can't open data connection to 192.168.100.2:35859
              [R] List Error
              [R] PASV
              [R] 502 pasv is not implemented.
              [R] PORT 192,168,100,2,10,172

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X