Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter 2 Pro 2.2 vill inte starta.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• X-ecuter 2 Pro 2.2 vill inte starta.

Hej,

Fick brorsans XBOX moddad i fredags av killarna på Hallandsgatan.

Maskinen fungerade perfekt efteråt. Fick för mig att, "hey, jag stoppar in en 120GB", med vetskap om att jag voidar er garanti.

Efter att jag fixat ordning disken med SuperDisc 3.5, la jag tillbaka de program som ni installerat (gissar att ni kör 3.6), samt uppdaterade de ini-filer som behövdes (E: till F:, osv).

Maskinen fungerade hela lördagen, men sen när brorsan skulle starta den i söndags morse, vägrar maskinen starta. Kör man med chippet aktiverat, startar maskinen 2-3 ggr, stänger av sig automatiskt efter någon sekund, och för att en sista gång, starta och sen "hänga". Inget syns på teven.

Avaktiverar man chippet, så får man "service required" och siffrorna "05" i hörnen ("eject"-knappen blinkar röd-grönt).

Vad kan detta bero på?

Kan man få hjälp att lösa detta, trots att jag skruvat i maskinen?

Mvh,
    Chris

Du har antagligen inte låst hårddisken, därav servicemeddelandet när du försöker köra med chipet avstängt.

Om dina problem beror på att någon lödning släppt (det kan du ju kolla själv) så fixar vi det utan kostnad om det inte är uppenbart att ert mekkande med hårddisken orsakat problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS

Gissade rätt, missade att du skrev att det var error 5 först :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
        http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS

Gissade rätt, missade att du skrev att det var error 5 först :-)
        Ah! Det stämmer säkert, det gjorde jag aldrig vid bytet på denna box. Problemet är att denna box är gammal, säkert en 1.0, och säkert också en gammal DVD-spelare, vilket gör att jag inte kan boota DVD-n på denna maskin.

Jag förutsätter att man måste köra CM/låsa hårddisken på den box hårddisken skall sitta i? Jag fick nämligen initera/köra SuperDisc på min box, och sen flytta över den till brorsans.

Maskinen funkade ju en dag utan som helst problem, så det troligaste är säkert någon lödning. Jag lyfte bort dvd-spelaren och kollade, men alla sladdar ser ut att sitta som dom skall. Men eftersom jag inte är löd-kunnig så ville jag inte rota mer.

Hur som helst, jag gissar att det enklaste är ändå att komma förbi er och be om hjälp! :-)

Tack!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X