Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnaderna mellan x-ecuter 3 och Smart XX?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skillnaderna mellan x-ecuter 3 och Smart XX?

Hej! Kan någon beskriva skillnaderna mellan x-ecuter 3 och Smart XX?

SmartXX har 4M minne, varav 3.5M är lediga för BIOS, resten för chipets menyer osv

X-ecuter 3 har 2M minne, och har ett "eget" BIOS på 1M som inkluderar chippets menyer

X-ecuter 3 har massor med funktioner för att ställa in hur xboxens startbild skall se ut (färger osv), i övrigt är chippen mycket lika.

Fördelen med X-ecuter 3 är att dess BIOS har en funktion som hindrar spelen/xboxen från att försöka ansluta till xbox live. Mindre risk för att man råkar banna sin box genom att välja fel meny i ett spel när chippet är aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Läste att X-ecuter 3 inte klarar av att låsa up hårddisken men SmartXX klarar det. Stämmer det? Vad menas med att låsa upp HD?

Comment

X-ecuter 3 klarar allt som SmartXX klarar...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack!

Comment

japp X-ecuter klarar allt som SmatXX kan och lite till!!

SmartXX
            +4 MB flash
            -Ingen switch på utsidan

Xecuter 3
            +Switch på utsidan
            -Lite för lite...2MB Flash
            PERMBAN: Kringgått ***-filtret

Comment

Original inlägg av Hansi
              Fördelen med X-ecuter 3 är att dess BIOS har en funktion som hindrar spelen/xboxen från att försöka ansluta till xbox live. Mindre risk för att man råkar banna sin box genom att välja fel meny i ett spel när chippet är aktivt.
              Finns det inte xecutor 2 bios som också spärrar xboxen för att gå in på live?

Comment

Jo, det lär ju vara med i senaste x2 bioset nu

Comment

Finns web servern i X-ecuter 3???

Comment

kan man då inte bara lägga det executerbioset på sitt smartXX 2.0 cipp?
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                    Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

X-ecuter 3 bioset fungerar bara på x-ecuter 3, men du kan använda x-ecuter 2 biosarna i SmartXX.

Det du inte får med är det x-ecuter kallar för "live" funktionerna. Dom har ingenting med onlinesystemet xbox live att göra, utan handlar om att man från chippets/biosets menyer direkt kan ställa in alla parametrar för färger, bootordning m.m.

I senaste X-ecuter 2 bioset kan man ändra många inställningar, men dessa görs i en konfigurationsfil. För att enklare göra ändringar i den filen finns det flera "x2 bios config" program som man kan köra.

Comment

coolt, kanske testar det sen, har inte tid just nu (håller på att förbereda årets julgran, DVS xboxet )
                        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                        Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X