Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röd lampa blinkar inuti xbox crystal med executer3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Röd lampa blinkar inuti xbox crystal med executer3

Hej, har precis köpt en xbox crystal och häftigt skal. Men nu undrar jag om det ska vara såhär eller inte. Körde igång xboxen, allt fungerar - spela något spel och så - men lite bredvid där jag satte i handkontrollen (plats 1) ser jag svagt att något rött blinkar inuti konsollen. Jämna blink.

Har inte haft ett Executer3 chip innan så jag vet inte om det ska vara så. Kanske är jag inte van vid crystal skalet bara.

Är et något fel? Xbmc fungerar som det ska och inga felkoder eller så. Chippet går igång som det ska.

Xboxen är v 1.6.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

SÄKER på att du har ett x3 chip :-) Har för mig att det är duox2 som brukar blinka, inte x3 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tittade i system infon i XBMC och det står Modchip: Xecuter2 Winbond W49F020T.
      XBMC version 1.1.0 aug 2005
      Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

Comment

Vad är det att oroa sig över? Allt funkar ju som det ska... Och en del chipp brukar ju blinka o ha sig....
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Man vill ju gärna veta så inget är fel (och ja, har försökt sökt efter poster med detta). Har aldrig haft ett crystal skal förr så vet inte vad som ska blinka eller ej inuti xboxen.

Comment

Brukar den vanligtvis innan den blinkade rött, lysa ständigt blått. det gör min Xecuter 3 Chipp i mitt Xbox Crystal

Har du testat att starta tex. MS Dashboard och det inte blinkar då, är det inte chippet. Men kolla även inställningarna i X3CL (du håller inne vit knapp när du startar Xboxen)

Comment

Jag tror fortfarande du har ett duox2 chip, och dom ska blinka.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja, jag har nog det och det är nog inte fel. Så tack för svaren.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X