Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xenium Anvisningar m.m.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Problemet är att adaptern inte riktigt "lägger" sig. Detta pga att de fjäderbelastade piggarna på lödfri adaptern vill trycka adaptern uppåt. Adaptern reser sig upp i den ändan somär längst ifrån skruven. Detta gör att jag misstänkter att det inte kommer att bli tillräckligt bra kontakt mellan adaptern o de igenlödda hålen på moderkortet!????

Sen en fråga till: de där extra prylarna med ljusdiod o USB kontakt, hur kopplar man dessa? jag vet att man kan sätta skenan med diodern vart man nu vill men hur kopplas kablaget. På den ena sladden sitter en "jord" liknande pryl, vart fäster man den? sätter man den mellan moderkortet och den lödfria adaptern?

Comment

Bios?

Hur fasen lägger man in nytt bios?
      Det är inte ens frågan om att trycka på någon vit knapp. Hur är det tänkt?

Och hur fungerar det egentligen när man förminskar en Bios fil? Den blir mindre, men exakt vad gör programmet, blir det enbart komprimerat?
      Last edited by MDxm; 2004-10-02, 15:24. Anledning: Nytt problem

Comment

Jag har köpt ett Xenium med solderless adapter och den Fragar bara hela tiden, är helt säker på att den är på plats, har kollat flera gånger och ändrat den men ingen skillnad. På adaptern jag fick så var det två piggar borta på undersidan. En som ska vara borta men sen är det en till också som ser avbruten ut, eller så kanske den också ska vara borta. Det är svårt att se. Jag har iaf en pigg mindre än på alla guider jag har läst.

Ifall nån vet hur det är med piggarna så hade det varit härligt om ni skrev hur det ska vara.

Comment

Jag har köpt ett men en kompis lödde dit det
          Efter nyår kommer jag i kontakt med honnom. Jag skall försöka få han att svara här.
          Men det finns ju många proffs här så har du tur svarar nån av dom
          innan mej (eller kompisen)

Comment

Fick mitt Xenium Gold 24k lödfritt idag!!! fast utan installations anvisningar? ftw. jag e ju ubernOOb på det här, kollade teamxodus sidan men hittade bara gammla manualer. Har ni n¨n manual för hur jag ska göra?

Comment

Det är väl bara att gå efter en vanlig xenium manual. Kan ju inte vara så mycket mer än lpc rebuild (om du har v1.6 box), pinheader och d0...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                Kan ju inte vara så mycket mer än lpc rebuild (om du har v1.6 box), pinheader och d0...
                eee eee ok.. och det betyder vad?

Comment

vad har du för xbox? Det är #1 infot man bör veta innan man börjar chippa... http://xbox-scene.com/versions.php

Sen installerar du såhär: http://www.teamxodus.com/modules.php...p=getit&lid=66
                  Sen trycker du bara fast chippet på adaptern. Jag antar alltså att du fick med SPadapter'n eftersom du säger att du köpt ett "lödfritt" kit....
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

det e en v1.6.
                    Det löste sig med installationen. Tack.
                    Nu återstår det ju bara ett komma igång med skiten.

Comment

håll oss updaterade...
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                      Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

update. get går åt he&&vete..............
                        typ som att simma i en sandlåda.

Comment

Testar att få hjälp via forumet också.... har mailat samma text till Hansi, men ju fler man frågar desto större chans till svar;-)
                          Boxen jag köpte i slutet av april har alltså SmartXX LT OPX chip monterat.

Jag behöver uppenbarligen hjälp...... har haft boxen ett tag nu men av någon
                          anledning klarar jag inte av att få igång brända spel. Trodde länge det
                          berodde på själva bränningen, men nu börjar jag tro att det beror på att jag
                          inte vet hur jag startar upp spelen på boxen. De flesta brända spel vi har
                          testat kommer igång så pass att man får se den inledande filmsnutten, men
                          sen kommer de upp en text typ "skivan är skadad eller smutsig" eller
                          liknande....
                          Likaså testade jag att köra en hyrd dvd-film förra helgen, men inte heller
                          den fick jag att starta.... Jag hittade dock filen men fick inte igång den.

Jag har letat på er sida efter hjälp, bla på forumet, men tyvärr inte hittat
                          det jag behöver......

Till att börja med, när boxen startas upp kommer följande startsida upp;

Original Bios
                          M8
                          Bank L2
                          Bank L3
                          Bank L4
                          Bank L5
                          Bank L6
                          Linux
                          Reboot
                          Shutdown
                          Config

Vi startar alltid ingång på M8, men egentligen vet jag inte ett dugg om
                          detta.....;-) det funkar ju iaf bra med originalspel.

Men, vad är övriga för konfigurationer? Är det olika bios samtliga?

Som ni förstår är jag inte ett dugg insatt i detta med x-box, men trodde jag
                          skulle fatta mer eftersom jag trots allt sitter en hel del med datorn;-)

Kan nån på ett enkelt sätt förklara för mig hur jag ska göra för att starta
                          igång ett bränt spel samt titta på film? Samt ge mig svar på ovanstående
                          frågor?

Den enda inställningen jag har gjort är att ställa klocka och datum
                          rätt.......

//Ortega

Comment

Om du köpt boxen av oss så skall du få upp evo-x dashboard eller xbox media center när du valt M8.

Har du ett spel i så skall det starta direkt.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaret!

Ja, xbox media center kommer upp och spelen har startat upp så pass att den inledande filmsnutten har gått igång och sedan kommer som sagt en text om att skivan är smutsig eller skadad....

Beror detta alltså på att det är fel på bränningen?

Om man ska se en dvd film då? Ska den också starta direkt?

Och, ja, jag har köpt boxen av er.

Vänligen
                              /Ortega

Comment

Eller är det kanske fel på boxen....??

Börjar nästan tro det. Nu har jag testat ytterligare några brända spel, men inte ett enda startar. Jag hittar dock filen så boxen läser skivan och ser vad det är på den.... men att få igång spelet vill sig inte.

Jag har också tryckt i ett gäng dvd filmer, med precis samma resultat.

Eftersom du skriver att ett spel som ligger i ska starta direkt, förutsätter jag att det samma gäller en film?

Så jag börjar som sagt nästan fundera på om inte boxen funkar som den ska? Hur går jag vidare med detta?

/Ortega

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X