Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta HD med Xenium OS "Disc Tools"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta HD med Xenium OS "Disc Tools"

I Xenium OS finns några "disk tools" för att byta till större hårddisk, Smart drive upgrade, Copy/Format partition. Går ut på att man ansluter en ny HD som slave istället för CD:n och kopiera över allt, typ. I så fall blir det ju väldigt enkelt att byta HD.
    Går det att använda dem direkt på en större HD om man skall byta eller måste HD:n prepareras först?

Sökte bland HANSI:s utmärkta beskrivningar för HD byte men de här verktygen nämdes ej.
    Xenium v1.1
    X2 4981.06
    Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

Vi har inte provat detta, skall be någon tekniker titta på det om det blir lite tid över.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kan nu bekräfta att det funkar. Smart Drive Update funktionen gör det busenkelt att byta HD. Det enda som behövs är en powersplitkabel. Resten fixar Xenium.
      Xenium v1.1
      X2 4981.06

Comment

Och HD behöver EJ prepas på något sätt!
        Xenium v1.1
        X2 4981.06

Comment

Testade också i helgen. Fungerade klockrent. Dock klarar Xenium Disk tools bara av hårddiskar mindre än 137GB. Men
          det gör inget. Jag stoppade i en 160GB disk och körde Disk Tools, sen ändrade jag min evox.ini så den innehöll följande:

Item "Format F:",@212

}

[Action_12]

Info "Format F"
          Warning "This will format F"
          Progress "Formatting F"
          Format f:

Och, yeah. Nu blev F: 140GB stor!

Mer om Format f: http://www.xbox-scene.com/articles/formatf.php

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X