Hejsan, jag är väldigt ny på det här med Chip och doningar, men efter att ha läst ett helt gäng trådar här på forumet har jag bestämt mig för att köpa ett Xenium vid nästa månads början. Det jag undrar är bara vad Super Disc är för något, har letat och letat men inte hittat nån förklaring på vad det är :/ vore tacksam för svar.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny på det här med chip...
Collapse
X
-
Jag rekommenderar XBIT om man absolut vill leka mcgyver och montera utan lödning, annars är det SmartXX som gäller...och det är inte svårare att löda än att min 8 åriga dotter kan montera ett SmartXX (har videobevis, iofs med Xenium men det är samma lödning)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
X-B.I.T verkar faktiskt rätt lockande, men det jag gillade med Xenium är menyn där man kan flasha BIOS o dyl. Vore jädrans skönt med ett lödfritt chip dock, är väldigt darrhänt av mig så jag skulle antagligen förstöra något, och då återstår bara att släpa med Xboxen till skolan och låta min lärare göra jobbet, vilket jag inte gillar så skarpt :/ jobbigt att ha dyra grejor med sig till skolan. Så just nu lutar det nog åt ett X-B.I.T. Om jag nu skulle komma på ett annat sätt att få chipet lött, rekomenderas då SmartXX eller??
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, har man inte så ansträngd ekonomi att de få hundralappar det skiljer mellan chippen spelar för stor roll så skall man ha ett SmartXX.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Har SmartXX något verktyg för att byta hårddisk, typ Smart drive upgrade i Xenium?Original inlägg av HansiJa, har man inte så ansträngd ekonomi att de få hundralappar det skiljer mellan chippen spelar för stor roll så skall man ha ett SmartXX.Xenium v1.1
X2 4981.06
Seagate Barracuda 7200.7 120 GB
- Citat
- Flag
Comment

tack ska ni ha
Comment