Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xenium och 1.6

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xenium och 1.6

Nu har jag läst o läst o läst o läst lite till......o har ändå inte fattat ...tror jag...

Nu har jag iof en xenium klon men endå...
    Om jag vill löda i mitt Xenium chip i min xbox (v.16) så måste jag löda dit de extra ledarna den saken e ju klar.
    Kommer den funka sen eller måste jag uppdatera till XOS2 efter det eller är det någe som måste göras innan jag löder i den i xboxen?
    Funkar Xenium över huvud taget till xbox v1.6?
    HJÄÄÄLP!!!!!!!!!!!

Jag har en 1.6'a med Xenium chip som fungerar. För att få det att fungera måste du uppgradera OSX till 2.0b public.(Samma OS version som XeniumICE idag levereras med).

-----------------------------------------------------------------
    Xbox v1.0 PAL - DVD: Thomson - Bios: X2 4983 - Dash: Avalaunch
    Xbox v1.6 PAL - DVD: Philips - Bios: M8_16 - Dash: XBMC
    Xbox v1.0 PAL - TSOP - Thomson - Bios: X2 4983 - Dash: Avalaunch
    Xbox v1.6 PAL - Xenium(ICE) - Philips - Bios: M8_16 - Dash: XBMC

Comment

Och den uppdateringen måste du göra FÖRE monteringen. Och räkna inte med att en klon kan använda den uppdateringen, jag tror dom lagt in lite fulingar...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

kunde ana det, tack tack för hjälpen *bugar o bockar*

Comment

Sorry, 2.0 public beta verkar inte fungera på 1.6 boxar, man måste ha 2.0 pre-release som är inflashad på ICE chippen.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
            Sorry, 2.0 public beta verkar inte fungera på 1.6 boxar, man måste ha 2.0 pre-release som är inflashad på ICE chippen.
            Hej Hansi Jag har en Xbox 1.6 och ett Xenium chip som är köpt ifrån er. Jag har uppdaterat OSX till 2.0b public och det fungerar som det ska. Var har du läst att detta inte skulle fungera?

Comment

Det fungerade inte för mig när jag testade det idag iaf.

Comment

Vilka problem stötte du på då?

Comment

Det fungerade inte alls. Hade jag byglad lframe punkten direkt till jord istället för till chippets d0 punkt hade det fungerat perfekt har jag fått lära mig ikväll. Men då måste man flasha in originalbios i en minnesbank på chippet eftersom "original bios" valet i menyn knappast lär fungera.

Comment

Så sant...

Comment

Xenium...

Hej! jag har just beställt Xbox från tradition.se..

Jag undrar vilket chip jag bör köpa och installera.
                      mina kompisar har ett x-ecuter 2.x men jag vet inte om jag vill ha det.
                      jag vill inte vara som alla andra

ge mig gärna förslag och tips.

funkar xenium med nya xbox? finns det guider med bilder hur man installerar detta chip?

/MVH Anton

Comment

Jag hade klart väntat ett litet tag på executor 3. som snart kommer till sverige!

Xenium har väldigt dålig utveckling just nu!!

Comment

Okej, hur länge ska jag vänta på det då? jag får ju min xbox nästa vecka..
                          vad är så bra med det chippet och inte xenium?

Comment

Original inlägg av Orfeous
                            Okej, hur länge ska jag vänta på det då? jag får ju min xbox nästa vecka..
                            vad är så bra med det chippet och inte xenium?
                            Xecuter 3 är i produktion just nu och kommer ut i slutet av månaden. Jag personligen hade väntat på detta chip.

Xenium ICE funkar till samtliga xbox versioner.

Nackdelen med Xenium är att de inte utvecklar sitt OS i samma takt som Xecutor. De har också väldigt dålig support för deras användare. Kolla själv specarna på resp sida och se vad skillnaden är:
                            http://www.teamxecuter.com/
                            http://www.teamxodus.com/

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X