Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag är dum i huvudet! Nytt BIOS - hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag är dum i huvudet! Nytt BIOS - hjälp!

Alltså, det här är ju pinsamt.

Startade chippet och Xenium OS 2 var inlaggt från början. Finemang tänkte jag och installerade då EvoX BIOS och valde det som Default, så nu startar det när man startar XBOX:en, med den där trevliga triangeln i vänstra hörnet. MEN! Jag har inte lagt in någon dashboard - jag kommer bara åt MS dashboard. Därifrån kan jag inte göra ett skit! Jag kommer inte längre åt Xenium OS, varför inte det?! Finns det något jag kan göra? Huga.. Har läst igenom alla manualer jag hittat på teamxodus.com men blir inte klokare.

Jag har dashboards på burken, men jag kan inte skicka över dem till boxen eftersom Xeniums FTP-server inte är startad................ Buhu
    XBOX v1.4 med Xenium ICE.. Kopplat till Sanyo Z2 och en ordentlig ljudanläggning!

Hmm nu e inte jag nån expert men du kan väl starta upp med en superdisc o starta upp ftp mm genom den o fixa till allt? Du borde ju kunna komma åt Xenium os ändå , startar du upp xboxen med eject knappen?
    Last edited by Don_Jarmo; 2004-10-06, 21:38.
    "Some day, and that day may never come, I will call upon you to do a service for me. But uh, until that day, accept this justice as a gift on my daughter's wedding day."

Comment

Det beror ju på om han har några ip-inställningar så att han kommer åt boxen eftersom han inte kan ändra det om han kör från superdisc.

Mvh
      Granqvist

Comment

Original inlägg av granqvist
        Det beror ju på om han har några ip-inställningar så att han kommer åt boxen eftersom han inte kan ändra det om han kör från superdisc.

Mvh
        Granqvist

Har för mig att man kan ställa in ip mm när man bootat upp på superdiscen.
        "Some day, and that day may never come, I will call upon you to do a service for me. But uh, until that day, accept this justice as a gift on my daughter's wedding day."

Comment

Jo, det stämmer men man kan inte spara inställningarna eftersom man använder skiva. Har man däremot ställt in ip och sånt på hårddisken så hämtas ip och sånt därifrån.

Mvh
          Granqvist

Comment

Sant, men jag tänkte på att han inte har tankat över nån dashboard så det kan han ju iallfall fixa då , men jag funderar på Xenium OS:et den borde ju iallafall köra igång om han startar med eject knappen ..

Comment

Hej,
              tack för svaren men jag löste det på egen hand Om man startar boxen med hjälp av Eject-knappen så startas Xenium OS, sen gick allting prima. Konstigt att det inte stod i någon manual bara.
              XBOX v1.4 med Xenium ICE.. Kopplat till Sanyo Z2 och en ordentlig ljudanläggning!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X