Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Auto boot med Xenium

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Auto boot med Xenium

Inte så bra rubrik kanske men:

Jag har en xenium moddad box flashad med xecuter. Boxen funkar felfritt men varje gång jag startar boxen öppnas xeniums egna meny och jag måste själv välja vilket bios jag ska boota. Jag skulle däremot vilja att boxen direkt skulle ladda xecuter utan att gå in i xeniums egna meny. Under launch menyn finns det ett option som heter default item, men klickar jag där och väljer xecuter händer det ingenting vid nästa reboot. Under settings finns det ett option som heter instant boot men även om man bockar i "on" händer det ingenting. Nu är jag slut på ideer och undrar ifall någon annan kan hjälpa mig.

Typiskt precis när jag submitta frågan märkte jag att optionet instant boot inte hade varit i kryssat. Typiskt... nå det löste sig. :-D

Lite onödigt tråd.

Comment

om man nån gång skulle vilja gå tillbaka till xenium OS, hur gör man då? om man har tagis xecuter som default
      |Xbox|
      |Xenium Ice|
      |80 GiB HDD|
      |Xlink: svanfors|

Comment

Genom att hålla in eject knappen i ung. en sekund så att boxen startas, obs eject knappen, så då kommer man in i xenium menyn.

Comment

Behöver inte ens hålla inne den...bara att starta med den så kommer Xenium OS upp...på power startar den med default bios...

Comment

Instant Boot med Xenium

Original inlägg av Fl3x
            Typiskt precis när jag submitta frågan märkte jag att optionet instant boot inte hade varit i kryssat. Typiskt... nå det löste sig. :-D

Lite onödigt tråd.
            Inte alls onödigt, jag har precis det här problemet och har INTE fått det att funka. Vad är det som ska vara kryssat?
            Jag är ganska novis på detta, men har sökt MYCKET, men inte hittat svaret på just den här frågan. Allt funkar, men jag lyckas inte boota direkt in i EvoX.

Hjälp!

Comment

Det löste sig, tryckte på eject, istället för powerknappen. Med powerknappen kom man direkt in i EvoX!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X