Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

aldrig ska det funka direkt :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• aldrig ska det funka direkt :(

Ja då har man problem med boxen...
    skrev lite för ett tag sen att jag hade en 1.6 box men det visade sig att det var en 1.4 så nu har jag ett Xenium Ice i en 1.4 och vet inte riktigt hur jag ska få det att funka.
    När jag startar xboxen så kmr en xeniumbild upp direkt med en gul text i övre vänstra hörnet där det ser ut som om det står loading... men man ser inte allt för det ligger lite utanför bilden.

Brände en superdisc på en cd-r för att iso'n konstigt nog är det, går självklart inte att boota på den. Ska prova med att försöka trycka in det på en dvd-r men jag undrar också varför det inte händer något, när xboxen är startad så står den bara i den skärmen och lampan lyser gult/orange. Ibland så kommer det upp en vit text breve den gula där det ser ut som om det står HALT

uppskattar en grundlig hjälp i stället för "bränn en superdisc och tryck in den så ska det nog funka". (fick ett liknande tidigare men det visade sig att chippet inte hade kontakt alls då...)

Jag höll på att glömma, jag har en oformaterad 160gb Maxtor i den
    Last edited by Nahaz; 2005-01-26, 20:56.

fick hjälp i irc, det funkar nu

Comment

skriv ner lösningen här så att andra kan ta del av den i framtiden
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det var switchen på chippet (emergency recover) som stod fel :P
        nu har jag bara problem med att hita en dvd iso på en superdisc :S

Comment

du tar bara den vanliga ison och bräer på en cd-rw skiva elle en dvd skiva........ bränn lååångsamt......

Comment

lol
            en vanlig iso går inte att bränna på en dvd för att formatet är HELT fel, och om du inte läste längre upp så uppskattar jag inte sådan svar som du precis gav. En dvd iso har filbeteckningen .img (oftast) och ALDRIG .iso

Comment

Har en massa spel på dvd och dom är alltid iso-format...

Comment

de är i xiso men det är inte superdisken, inte den jag har, men jag fick tag på en cd-rw så jag har lyckats trycka in evo-x dash men nu har jag problem med att få in apps på hdd'n

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X