Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chippet fungerar, men hittar inte D: ??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Chippet fungerar, men hittar inte D: ??

Har precis lött dit ett xenium gold chip i en xbox v1.1. Och när jag kommer in i "add new item" i Flash menyn så hittar den inte D: (Dvd-romen)
    Så jag kan juh nu inte lägga in mitt bios, hur ska jag göra för att den ska hitta det? JAg är säker på att DVDen fungerar och inte är trasig..

MVH Mattias

Prova bränna i UDF format.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jo, men det är juh inte det som är problemet att den inte hittar skivan, utan problemet är juh att den inte ens hittar DVD-rommen..

Comment

kolla IDE kabeln & nätkabeln sitter i som den skall
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jo, dem sitter i som dem ska, å det hörs att DVDn går igång, även HDDn fungerar juh, så flatkabeln bör det väl inte heller vara fel på? För DVDns kontakt på flatkabeln sitter juh innan hårddiskens..

MVH Mattias

Comment

Skulle bara säga att "problemet" är löst. Tydligen så skulel den inte ens hitta D: i chippets programvara när jag skulel flasha Biosen, man skulle lägga in BIOS genom nätverket. Men det var juh lite lyckat, för Xboxen jag chippade 1 timme innan den jag prata om hittade D:, vilket inte skulle vara möjligt, enligt manualen. Aja, tack ändå!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X