Hej, öppnade upp mitt xbox för att rensa bort massa damm och smuts. Har ett Xodus(xenium) chip installerat i den, vet inte varför men jag tog bort chippet från moderkortet sen satte jag tillbaka det. När jag skulle boota upp xboxet igen kommer jag till original xbox menyn... Hur gör jag för att komma till Xenium os igen ?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp!!!
Collapse
X
-
Hur satt chippet monterat? Lött eller lödfritt?
Startar inte chippet så kan det bero på att "d0" anslutningen inte har kontakt, det är den som inaktiverar original bioset så att chippet startar istället.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Den sittr ju i piggarna i moderkortet men sen sitter även en röd kabel som är lött på chippet och som går ner under moderkortet så det är väll antagligen lött där med.Original inlägg av Hansi Visa InläggHur satt chippet monterat? Lött eller lödfritt?
Startar inte chippet så kan det bero på att "d0" anslutningen inte har kontakt, det är den som inaktiverar original bioset så att chippet startar istället.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är nog den kabeln som går till "d0", har den lossnat på undersidan så blir det som du beskriver.Original inlägg av erkii Visa InläggDen sittr ju i piggarna i moderkortet men sen sitter även en röd kabel som är lött på chippet och som går ner under moderkortet så det är väll antagligen lött där med.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
nix den har inte lossnat :/Original inlägg av Hansi Visa InläggDet är nog den kabeln som går till "d0", har den lossnat på undersidan så blir det som du beskriver.
- Citat
- Flag
Comment

Comment