Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hårddisk val.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hårddisk val.

jag har nu havt min box i ca 3dagar och har radan kommit överfund med hur pass liten orginal disken är. så nu har jag kollat runt efter några större och undrar om denna är någor att ha...

Hitachi Harddisk 60.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" DeskStar 180GXP
    finns på oneshop.nu
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

Lägg till ett par hundra och du får 80/120GB istället bättre val kostar strax under 1000:- lappen en 120GB av det märket.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag måste bra veta...
      Vilka Hårddiskar är bra att använda och vilka är inte bra?
      Jag vet att man ska ha en 3.5 IDE HD men sen då?
      5200 eller 7200rpm?
      KAn man använda alla IDE diskar eller bara vissa olika?

Comment

Spelar mindre roll om det är en 5200/7200rpm du kan få en 120GB under 1000:- nu seagate barracuda är en tyst & bra HD
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

IBM disk

Hej undrar om någon har erfarenhet om IBM diskar i en xbox har för mig att de blir rätt varma.

Jag tänkte nämligen sätta in en 80G IBM deskstar i min box.

Undara även om det går att sätta en sådan här under disken.
          HD Fläkt 32-6662
          Xbox V1.4 2003-07-29
          XXXXXXX-331XX
          Chip: Akira V1 1Mb
          Bios: EvolutionX M7 (1.00.5101.01)
          HD: 80GB

DVD: Thomson
          Dash: XBMC-SVN_2007-04-29_rev8692-T3CH
          Dash: EvoX 1.8.3285

Comment

Jag är inte säker men det borde funka.
            om det nu funkar så lär det låta rätt så mycket. det är ju ändå 2 fläktar

Comment

Ska oxå köpa hårddisk till xbox. Finns d några speciella märken el. annat som är att föredra?

Comment

Maxtor, SEAGATE, IBM, HITACHI, WD

Comment

vad är det för för/nackdelar med:

5400/7200rpm diskar:
                  5400 låter mindre och blir inte så varm.
                  7200 är snabbare än 5400 men har en tendens att bli varma och kan låta ganska mycket.

2/8mb Cache minne:
                  2mb cache är billigare men är inte lika snabbt.
                  8mb cache är lite dyrare men är snabbare.

Är det nått mer som behövs tilläggas?
                  nån kanske borde göra en guide till vilka slags diskar man ska ha

Comment

spelar ingen roll köp vilken som utom SAMSUNG, finns billiga 120GB MAXTOR/HITACHI för runt 900:-

Comment

nån som vet om: 120.0GB IDE 5400RPM UDMA-133 3.5" Noise Guard, SV1203N
                      på Oneshop.nu är bra att sätta i?

Hur varmt blir det när man sätter i en 7200 annars?
                      vill kunna ha på xboxen en hel dag utan att den ska behöva bli överhettad och inte låta för mycket...

Comment

Originally posted by pege63
                        spelar ingen roll köp vilken som utom SAMSUNG, finns billiga 120GB MAXTOR/HITACHI för runt 900:-
                        Varför är inte Samsung att föredra?
                        Xbox 1.4, Xecuter 2.3, Samsung 120GB

Comment

Originally posted by Rikkard
                          Varför är inte Samsung att föredra?

De enda hårddiskar som strulat för oss vid montering har varit Samsung, men vi har alltid löst eventuella problem. Ofta råkar man bygla dom så att dom begränsas till 32GB pga kryptiska anvisningar.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
                            De enda hårddiskar som strulat för oss vid montering har varit Samsung, men vi har alltid löst eventuella problem. Ofta råkar man bygla dom så att dom begränsas till 32GB pga kryptiska anvisningar.
                            Okej, blev lite orolig då jag precis köpt en Samsung 120gb 5400vrv som jag tänkt använda till mitt Xbox
                            Xbox 1.4, Xecuter 2.3, Samsung 120GB

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X