Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riktigt stora hds...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Riktigt stora hds...

Är det nån som har lekt med senatse XBtool och kört med större HD än 137GB???
    Senaste XBtool ska ju kunna LBA48 patcha biosen så det funkar med riktigt stora hds....

8<--------------------
    XBtool 1.0.8b8
    >> NghtShd released a new version of XBtool(info), the well known bios/kernel patching tool. What's new/fixed:
    * Added LBA48 patching for 4976.02.
    * Fixed issue where LBA48 code might not get patched in under certain circumstances. This might happen, for instance, if a kernel patched with an unreleased version of Paul's LBA48 patch was loaded into XBtool. These kernels are now repaired automatically.
    * Tweaks to the kernel ID engine.
    * Minor display changes.

***** LBA48 Warning *****
    If you choose the partitioning option "Partition 6 Takes Rest of the Drive", and if your drive is greater than 137GB and has a partition 6, data corruption will result. Only use this option if you plan on reformatting partition 6.

Official Site: http://home.alltel.net/nghtshd/xbtool.html

8<--------------------
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Hade en polare som lekte med det nu funkar inte chipet med bioset alls man fr lödda ut chipet och flasha om det med hotswap va det nu e.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ajj då vilken ossis... men nu har dom släppt en ännu nyare verision av XBtool som ska fixa det bättre....
      Och jag hittade en patch till Evox dashboard så det får stöd fullt ut för Partion7 eller vad det nu kallas

Comment

Jag skall beställa en 300GB disk i veckan, återkommer med rapport :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag väntar med stor spänning på din rapport...

Comment

Originally posted by BullHead
            Ajj då vilken ossis... men nu har dom släppt en ännu nyare verision av XBtool som ska fixa det bättre....
            Och jag hittade en patch till Evox dashboard så det får stöd fullt ut för Partion7 eller vad det nu kallas
            Aha Oki skulle du kunna maila mig den patchen?
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag väntar med stor spänning på din rapport...
              1 St 119032 Maxtor IDE ATA-133 300GB 5400RPM
              MaXLine II, 2Mb Cache (1)
              12003-09-09

beställd :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by pege63
                Aha Oki skulle du kunna maila mig den patchen?
                Visst kan jag det...
                Jag har skickat ett mail till din passagen adress....

Comment

Originally posted by Hansi
                  1 St 119032 Maxtor IDE ATA-133 300GB 5400RPM
                  MaXLine II, 2Mb Cache (1)
                  12003-09-09

beställd :-)
                  Hahaaaa... samma HD som jag sucktar efter :-)

Comment

Jag installerade 300-giggaren i en xbox idag och patchade ett bios så att det skulle bli c:a 290gb F partition.

Enligt evo-x så blev det en c:a 128gb partition, men jag håller på och fyller hårddisken nu, har för mig jag läste någonstans att evo-x kommer börja räkna "negativt" efter ett tag istället och att alla giggen skall vara där.

Comment

Intressant, låt oss få veta mer när du fyllt hdn... det tar väl ett tag :-)

Comment

Originally posted by Hansi
                        Jag installerade 300-giggaren i en xbox idag och patchade ett bios så att det skulle bli c:a 290gb F partition.

Enligt evo-x så blev det en c:a 128gb partition, men jag håller på och fyller hårddisken nu, har för mig jag läste någonstans att evo-x kommer börja räkna "negativt" efter ett tag istället och att alla giggen skall vara där.
                        Vilken el vilka ska man bocka för OM man bara vill ha ett stöd för F: & inte en G: i toolbox?

LBA48 SUPPORT
                        IGNORE HARD DRIVE PARTION TABLE

Comment

Visst kan jag det...
                          Jag har skickat ett mail till din passagen adress....
                          Tackar
                          Men kan man köra live ändå fast man patchar den nu?
                          Bäst att ta en backup

Comment

Originally posted by pege63
                            Har inte fått ngt email ännu
                            2003-09-09 23:54
                            Skickade jag ett mail till din adress bondra@passagen.se
                            Har inte det kommit fram?
                            I så fall så skickar jag ett till...

Comment

Jo tackar det har kommit, d har varit FEL på passagens emailserverar ett tag nu bara, tack igen, men kan man använda den till LIVE spel?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X