Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårdisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hårdisk

Hårdisken från Xboxen. Den kan med fördel användas istället för min 4 gigare i andra datorn va?
    Banned:
    Annonserat försäljning av brända spel.

Ja men du måste öppna den med Config Magic medan den sitter i xboxen, för att kunna ha den i datorn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
      Ja men du måste öppna den med Config Magic medan den sitter i xboxen, för att kunna ha den i datorn

Ligger Config Magic på "Superdisken" , och måste Xbox:en vara
      chippad för att kunna köra Con. Mag.
      Förlåt en okunnig , men jag har en skrotad Xbox där jag vill åt HD:n.
      /GGG

Comment

Det är inte värt besväret. Hårddisken är låst med en nyckel som ligger lagrad i ett eprom på moderkortet. Är boxen skrotad utan att någon gjort backup på nyckeln så måste epromet lödas loss och monteras på en fungerande xbox för att man skall kunna få ut nyckeln och låsa upp hårddisken. Du kan få köpa en xboxdisk av mig för 300:- om du vill :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

är boxen skrotat är det nog tyverr kört.
          den måste öppnas i orginal xboxen.

Comment

Det var som f-n.
            Är varje HD låst av en unik nyckel?

Tack ändå för snabba svar.
            /GGG

Comment

En disk av hår.

Comment

OK men vad händer om man har en 40GB HD som har funkat i en chippad box som man sedan flyttar till en annan - och har glömt att köra Unlock innan man plockade ur den?

Gjorde just detta men får felmeddelande "Service 06".

Gamla chippet/boxen var ett Apple/1.0 nya är ett Apple Pro/1.3.

Måste jag börja om på ny kula med disken med SuperDisc osv? Är alla sparade spel att anse som väck :-( Eller kan jag starta på CD'n och låsa upp/konfigurera om HD'n så att den lirar i den nya boxen??

Tacksam för svar!

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=10177
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X