Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora hårddisk problem...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av nutte
    Jag hann aldrig komma så långt att bara nollor återstod. Låser man upp den med config magic medans den fortfarande är kvar i xboxen, innan man sätter i en ny större?(efter att först lagt in superdisc på den vill säga)
    Du behöver inte lägga in superdisc, du kan starta config magic från superdisc direkt om du vill.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

har kört superdisk men min xbox hittar inte hela min hd bara en liten del vad är felet nån som vet

Comment

Har prövat och testat men utan resultat.
        Då jag bootar från disken med atapwd.exe så finns det inget + under E, enda som finns är ett bindestreck - under S
        Vad betyder det?
        Den är låst för jag får den felkoden i Xboxen.
        Testade att låsa upp den i en gammal dator om det har ngn betydelse
        MVH Tobbe

Comment

ska testa när jag hinner. Tack för alla svar.

Comment

Prova ladda hem & kör den i killdisk.exe
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

OK då har man fumlat till det igen (att man aldrig kan låta bli saker som fungerar) tog min 40GB Fujitsu siemens disk och skulle sätta i boxen. bytte orginal hd mot denna och skulle köra superdisc för att fixa hd´n till xboxen körde install big disc men den hängde sig efter någon minut, provade flera ggr, men samma resultat. till slut gav jag upp och satte tillbaks orginaldisken och det var inga problem där. men nu vill jag ju kunna använda den igen till datorn som den kom ifrån men det går inte att formattera den längre (Win XP installationsskivan säger att det inte finns någon hd. körde atapwd och då står det så här S+ E- L- F- X- V- har låst upp med både user och master (teamassembly) och den indikerar på att det är OK däremot kan jag inte använda kommandot erase, utan får då "rejected by disc" efter detta provade jag åter att installera XP men den hittar fortfarande ingen hd. har även kört fujitsu´s erase tool och gjort en "låg-level" formattering och då hittade XP disken men vid installation så formatterar den till ca 70% sen kommer det ett felmeddelande och avslutar, efter det hittar den inte den igen, har även kört fujitsu´s diagnostik program som visar att disken är helt ok.
              Någon som vet en lösning eller är det bara att kasta disken och köpa ny

Comment

Den disken verkar ha gjort sitt, släng den innan den slänger bort filer för dig...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi, Du är min frälsare!

Jag hade misslyckats med en lödning i boxen och däremed blev den kaputt.
                  Beställde då en ny box men kom på att hddn (120Gb full med grejer) va låst.
                  Letat runt som en tok för att kunna låsa upp den och med hjälp av detta så lyckades jag!

Mången tack för ett mycket bra tips!

// Sunken

Comment

Hej. Efter att min förra xbox råkat ut för ett missöde så införskaffade jag mig en ny för några dar sedan, chippad med duo-x2. I min förra xbox hade jag en 160 gig hårddisk som var låst till den gamla xboxen. Tänkte använda den i den nya xboxen som ni nog förstår.. Tror att den var låst med evolutionX eller smartxx.

Och då måste jag låsa upp den på nåt sätt. Hade gjort en backup på den gamla så jag har lösenordet till hårddisken. Sparades i en fil som heter hddinfo.txt, där står detta:

HDDLockDisablePassword 34 5b c4 52 02 37 c8 41 8f 32 52 79 3a 13 82 af eb 8e e8 fa 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

XboxHDKey af 61 6a 57 83 9c 6d ed 07 19 48 35 82 76 0b ca

Vilken av dessa är det man använder för att låsa upp xboxen?

Detta är vad jag gjort hittills för att försöka låsa upp den. Använde mig av denna guide: http://www.xbox-scene.com/articles/pc-hdd.php

När jag bootade med disketten fungerade det fint och jag skrev in hdunlock och sen password 34 5b c4 52 02 37 c8 41 8f 32 52 79 3a 13 82 af eb 8e e8 fa. Efter det stod det DONE.

Efter det skrev jag in hddisabl och fick välja hårddisk och skrev sen in samma lösenord som ovan, då fungerade det inte.

Då undrar jag, är min hårddisk upplåst nu eller måste man köra både hdunlock och hddisabl?

Eller finns det någon annan metod som är bättre att använda än den jag försökte med?
                    Har redan provat att boota med atapwd på en startdiskett och använt TEAMASSEMBLY som master password, det fungerade inte alls..

MVH

EDIT: Fixade det nu. Provade på en annan dator och vips fungerade det..
                    Last edited by Stimmy; 2006-03-16, 23:30.

Comment

Hade en 200gb hårddisk i datorn. Så formaterade jag den och slängde in den i xboxen. Det funkade fint några veckor. Men sen slutade allt funka och det kommer fram gröntext och en fel kod (kommer dock inte ihåg vilken atm) men jag tror det var 5. Dvs att den är låst.

Ska jag ta ut hårddisken från xboxen o koppla den till datorn och köra det där atawdp.exe? Eller ska jag bränna något på en skiva o köra i xboxen?

Fick höra av en snubbe att man ska bränna slayer auto installer för att komma förbi detta och sen köra igång allt? :S
                      kan någon förklara till mig

Comment

5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.

Detta kommer fram när du stänger av extern chippet & kör på orginalbioset, vad händer när du sätter på CHIPPET. Då skall det funka ju
                        Om du sätter i SuperDisk 3.7 bootar med den då vad händer då?
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

som jag skrivit i andra trådar

kommer in i chippets meny där man kan välja dittan o dattan. Men nu måste jag ju få in något på en bank och vet inte hur jag ska göra det

Comment

som du skrev "fit to flash, flash now eller liknande alternativ"

Comment

men om det skulle bli ett fel? suckar hela chippet eller är det bara en bank som dör? eller kan nolla dom sen om det blir fel?

Comment

Tänk på att du måste ha rätt bios nu x2_5035_512k.bin Vers 1.0-1.5
                                x2_5035_v16plus_512k.bin till Vers 1.6

SmartXX start bild.
                                Original bios = starta XBOXen utan chip, dvs original läge
                                Bank L1... = olika bios banker

För att uppdatera bioset klicka på
                                CONFIG > BIOS / BANK CONFIG > FLASH MENY > LOAD BIOS CD/DVD
                                Lägg i en bios skivan, tryck på a på handkontrollen, markera det bios du vill använda (bios.bin) tryck på a på handkontrollen.
                                Välj sedan FLASH NOW i menyn, du kommer nu se status på flashningen.

KLART.
                                Istället för "Bank L1" i start menyn kommer det nu stå "unknown / free" du kan välja bios name och ändra till ett valfritt namn, tex "X2 5035".
                                Klicka på "X2 5035" så startar du med det bios du precis lagt in.
                                (obs får du upp texten, this bios dosn't match your XBOX hardware" så är det ingen fara klicka bara på yes.

För att lägga in programvara mm på hårddisken, läs om *********** på detta forum
                                Last edited by pege63; 2006-07-26, 19:54.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X