Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny vs gammal hårddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny vs gammal hårddisk

Hur stor är skillnaden mellan den gamla 8 gb häcken som sitter i och en modern 100+ hårddisk vad gäller oljud och värme? Antar att en ny hårddisk i de flesta fall är varmare men är de också mer högljudda? Är egentligen inte ute efter nått prestanda monster utan är mer inriktad på just dessa två kvaliter, antar att en 5400 varvare därför skulle vara bästa valet för mig. En snabb sökning ger dock att dessa verkar vara på väg ut och ersättas med 7200?

Original inlägg av psychocowboy
    Hur stor är skillnaden mellan den gamla 8 gb häcken som sitter i och en modern 100+ hårddisk vad gäller oljud och värme? Antar att en ny hårddisk i de flesta fall är varmare men är de också mer högljudda? Är egentligen inte ute efter nått prestanda monster utan är mer inriktad på just dessa två kvaliter, antar att en 5400 varvare därför skulle vara bästa valet för mig. En snabb sökning ger dock att dessa verkar vara på väg ut och ersättas med 7200?
    5400 är säkrare, eftersom de inte blir lika varma. Så jag skulle satsa på en 5400 om jag var du... Vad har originala 8-gigaren i varvtal förresten?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Comment

Cerber0s orginal disken har 5400rpm
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

5400 varvare är ganska ovanliga, men det finns billiga 160GB 5400rpm vilka jag rekommenderar.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tacksam för alla svar jag fått! men hur är det med oljud då? Någon som har någon uppfattning?

Comment

Det låter ändå så mycket när jag spelar eller tittar på film :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av psychocowboy
              tacksam för alla svar jag fått! men hur är det med oljud då? Någon som har någon uppfattning?
              Jag tycker att min hårddisk (se signatur) låter ungefär som original hårddisken, kanske till och med lite tystare.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X