Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox med 3 hd.. Lös detta Hansi

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox med 3 hd.. Lös detta Hansi

Borde det inte fungera om man köper ett chassi och givetvis en nätdel.
    Placerar i 2 eller 3 st hårdiskar i chassit,, man måste antagligen ha kylning, Så då köper man Psxcares extra fläkt och ställer jämte, eller om man fixar det på annat vis. Man får nog koppla bort orginalhårddisken och dra den kabaln till det andra chassit, Fattar ni För det gör knappt jag.
    Eller är det nått mer som fattas för att få det att fungera
    Sen har man 2 snygga xbox varav en är en stor hårddisk.. Så slipper man att xboxen får värmeslag av för stor hårddisk mm. Nu är detta min teori som experterna får svara på. Antagligen så måste man ha en bios som stödjer detta..

En ganska bra idé tycker jag men kommer det att förbli en dröm???

Förstår inte riktigt hur du menar.. men eftersom du bara har en IDE kontroller i Boxen kan du endast ha två st IDE enheter : DVDn och HDn !
    Eller ville du koppla ihop två Boxar till en ?

Comment

om jag har fattat rätt vill du ha tre stycken hdd i en xbox bredvid din andra xbox där du kommer ha dvd och moderkort mm. detta kan väl funka men du kan bara använda en hårddisk i taget, står mer på xbox-scene om detta med flera hdd.
      "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

Original inlägg av mEn_mAn
        om jag har fattat rätt vill du ha tre stycken hdd i en xbox bredvid din andra xbox där du kommer ha dvd och moderkort mm. detta kan väl funka men du kan bara använda en hårddisk i taget, står mer på xbox-scene om detta med flera hdd.
        Just det så menar jag..
        En bra lösning då man fördelar värmen från xboxen genom att ena chassit har processor, moderkort mm och andra chassit har hårddiskarna.

Vad tror ni om idén, Hade det inte varit snyggt med 2 boxar på eller jämnte varandra? det vete faan om det hade varit.. Skitsamma.. tänk bara tanken 2 st eller 3 hårddiskar, En hårdidisk med film, serier musik, och en med spel och olika emulatorer. Det hade varit en liten dröm.. Visserligen en dyr dröm

Tack för kaffet
        Last edited by _Bagarn_; 2004-03-20, 00:19.

Comment

300GB tycker jag räcker bra för spelen och de emulatorer som inte kan ladda rommar via nätverk. Filmer och musik kan man streama från en pc med massor av hårddiskar som man ställer i garderoben.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Filmer och musik kan man streama från en pc med massor av hårddiskar som man ställer i garderoben.
            haha sant sant. bättre att satsa på flera HDD å kontrollerkort till datorn istället
            fasst om man är snuskigt rik å inte har nå bättre att köpa så visst.... skaffa en "hdd xbox" du
            men som sagt så kan man bara köra med en hdd i taget... dvs att man måste bygga nån typ av switch anordning......

men eftersom du bara har en IDE kontroller i Boxen kan du endast ha två st IDE enheter
            njaaa det finns faktiskt IDE kablar som har 3 kontakter för IDE enheter kanske finns ännu mer ?
            Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
            respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
            Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
            http://945gl.no-ip.org
            #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Okej... Det var väl en dum idè.. Okej okej.. Man får inget veta om man inte frågar..

Comment

Okej... Det var väl en dum idè.. Okej okej.. Man får inget veta om man inte frågar..
                sant sant...
                respekt

Comment

Det finns en lösning på detta "problem". http://hem.passagen.se/xer0x/xpander.jpg (Om bilden inte visas, så kopiera länken och klistra in den i din browser.)

Comment

...fast Hansi kanske inte gillar att man länkar till konkurenter...

Comment

Det finns en lösning som är som du beskriver fast med en annan låda. Killen har gjort en seriös guide för hur du kan göra en själv.
                      Kolla in länken
                      http://208.34.209.68/411gb/411gb.htm
                      "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
                      - Frank Zappa

Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Comment

Original inlägg av miraculix
                        Det finns en lösning som är som du beskriver fast med en annan låda. Killen har gjort en seriös guide för hur du kan göra en själv.
                        Kolla in länken
                        http://208.34.209.68/411gb/411gb.htm

oja..försök göra det där...jag kommer verkligen gratulera dig om du lyckas...förstår du inte hur mycke tid och kunskap det där kräver...

Comment

inte så svårt OM man har tillgång till grejjerna........ men det är jusst det.... att ha tillgång till grejjerna.......
                          respekt

Comment

Original inlägg av Lucif3r
                            njaaa det finns faktiskt IDE kablar som har 3 kontakter för IDE enheter kanske finns ännu mer ?
                            Hur byglar du diskarna då, en som master, nästa som slave, och den därefter som...
                            Ver 1.4 <> SmartXX v2
                            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                            IR-Mod<>XBMC

Comment

Hur byglar du diskarna då, en som master, nästa som slave, och den därefter som...
                              mm.. du får väl göra alla till master på något sätt, jag menar du har ju en i taget och en disk funkar ju inte om den inte är master..!
                              "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X