Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

160 gig blir 129 + 5

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 160 gig blir 129 + 5

Jag har satt i en ny hårddisk. Det funkade bra att partitionera och installera med superdisc men när jag va klar så såg jag att mina partitioner va 500mbyte + 5 gigabyte + 129 gigabyte.

Jag Har en xbox 1.6 med aladdin Live chip. Måste jag uppgradera bios? Vilket isåfall? Disken är strappad som master!

Nån som vet?'

Mvh. Hannes

Bios för dig:

M8_16_LBA48_IGR_C-06

M8_16_LBA48_IGR_Q-06

den har stöd för hårddiskar>136Gb samt In Game Reset (IGR)

Comment

Aha, laddar jag upp bioset på hårddisken o sen använder mig av superdisc om jag inte har någon programmerare? Skall jag använda C lr Q? Vart finner jag dem?

Mvh. Hannes

Comment

Har letat efter dessa bios men hittar dom inte, har varit inne på xbins men hittar bara EvolutionX M8 Bios_v1.6.rar och denna verkar inte ha stöd för större disk

Comment

Testa på Xbins på Mirc
          På deras FTP finns de
          Inte inne på 1.6 utan på multiversion

Comment

Hoppas du har xbox v1.6 bara...
            Pease!

Comment

Hej. Det löste sig genom att öppna den med evtool o ändra så att part 6 skulle ta resten. Det som gjorde att de strula va att man inte såg partitionens storlek innan man formaterat den. I superdisc menyerna vill säga.

Tack för svar!

/ Hannes

Comment

Vad står Q:et och C:et för i M8_16_LBA48_IGR_Q-06 & M8_16_LBA48_IGR_C-06?

Comment

quick, compatible
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

quick, compatible Vad är skillnaden?

Comment

Original inlägg av weeh
                      quick, compatible Vad är skillnaden?
                      Har läst på forumet att den ena bootar om hela xboxen vid IGR och den andra startar bara default dashboard.

Comment

Då borde quick bara starta default dashboard med tanke på namnet. får väl ta och testa nu. Ska endå flasha boxen.

Comment

160Gb blir 129Gb+5Gb+500Mb

Tjena!
                          Har installerat en hårddisk på 160Gb i en xbox v.1.0
                          Chippad med xecuter2 v.2.6 och flashad med x2_4983_06 bios
                          Får bara ut 129Gb+5Gb+500Mb
                          Vilket bios ska jag använda för att få ut resterande Gb?

Jag har sett en lista över dom bios som finns och vad de har för egenskaper, men kommer inte ihåg var. Någon som vet????
                          Last edited by JanneMannen; 2005-01-20, 22:03.

Comment

160Gb Hårddisk

Tja!
                            Tänkte bara skriva att det har löst sig med hårddisk storleken.
                            Hittade en länk på en annan tråd i detta forum till #xbins.
                            Där hittade jag bios M8_LBA48_IGR_C-06 & Q-06, även M8_16...
                            Nu fick jag 152Gb+5Gb+500Mb

Ominstallation. Dessutom XBMC som dashboard med DN rss nyheter.....
                            Ska oxå lägga in en tv-guide som det finns en utmärkt guide till i detta forum....
                            NAJS!!!!!

Comment

skulle du kunna maila mig det bioset (M8_LBA48_IGR_C-06) till bondra på passagen? Är det samma som Evox M8 LBA48 IGR med kernell 1.005838.01?
                              Last edited by pege63; 2005-01-25, 12:38.
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X