Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kan man låsa en hårddisk i en PC?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kan man låsa en hårddisk i en PC?

Hej!

Jag har försökt leta på forumet om man kan låsa en hårddisk med hjälp av en vanlg PC.

Jag har läst tråden http://forum.psxcare.com/support/sho...t=teamassembly och en massa andra. Men det står bara om hur man låser upp en hårddisk inte hur man låser den.

Sitter med en softmoddad V1.6 som vägrar aatt starta ifrån DVD-skivan direkt.
    Jag har min riktiga HD-Key sparad så det borde inte vara några problem, eller?

Någon vänlig själv som har lust att hjälpa mig?!
    XBox V1.6 med en softmodd som inte fungerar som den skall.

Man kan låsa disken med atapwd, så det är väl bara att knappa in rätt hd-key
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu har jag testat och får iostället error 6. Unable to unlock harddrive...

Går in igen med atapwd och försöker låsa upp hårddisken. Nu får jag bara "ERROR : BUSY time-out"

Vad kan detta vara? finns det fortfarande något hopp om att rädda min xbox?... Jag har kopia på c: och e: på min vanliga dator...

Comment

Eller så får jag iband "ERROR : Command rejected by drive"
        Men det kan kanske var aom jag tryckt fel lösenord?

Comment

är det HD KEY man ska trycka in (32 tecken) eller är det HD Locking password (40 tecken) man ska använda?

Det får plats max 32 trecken i atapwd.

Är det User password man ska lägga in? eller är det något annat?

Comment

jag kan besvara mig själv här!

Då det är en "007" moddning som har gjorts på mn xbx så är det därför han inte hittar hårddisken när den är olåst.

Kunde inte låsa min hårddisk med rättlösenord i atapwd. Så jag tankade hem xboxhd och låste den där med hjälp av rätt nyckel.

Nu fungerar det kanon!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X