Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sätta i större hårddisk på helt ny XboX?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sätta i större hårddisk på helt ny XboX?

Andledningen till att jag lade tråden i det här forumet var att det var hårddisk grejen jag var osäker på
    Det är så att jag ska köpa en Xbox om några dagar, beställa ett Spiderchip ifrån psxcare samt sätta i en 120GB hårddisk jag har i datorn för tillfället.Jag har läst en del guider i forumet och jag vill bara få bekräftelse på att jag gör rätt

Först öppnar jag xboxen, installerar chip, byter hårddisk.
    Sedan flashar jag bios enligt guiden:
    http://www.spider*********/Spider-flash.pdf

Efter det bootar jag Superdisc och installerar EvoX dashen och andra apps.
    Går det göra så? Jag har inte tänkt köra live så jag behöver inte MS Dash.
    Last edited by Jens Flens; 2005-01-02, 03:17.

Ja det är precis så man ska göra!

Comment

glöm inte att om du har en massa saker på disken från datorn måste du köra format c-e-f på sp......

Comment

Original inlägg av Jens Flens
        det bootar jag Superdisc och installerar EvoX dashen och andra apps.
        Går det göra så? Jag har inte tänkt köra live så jag behöver inte MS Dash.
        Du behöver den när du skall ställa om klockan & andra bra inställningar man gör i MSDASH
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

de bara att väja install msdash i www.psxcare.com menyn och sen låsa hdn........

Comment

hej ja fick en adress från någon ang hd till bra pris hittar inte den tacksam för svar igen.

Comment

Hänger på dina frågor...Vilken är den senaste versionen av superdisc? Är det fortfarande superdisc som gäller?

Comment

den senaste är forfarande sp 3.7rc8

Comment

vilket märke av hd är bäst?

Comment

Western digital!
                    banned: kringgått *-filtret för att hänvisa till konkurrerande företag

Comment

är det den bästa till crystal min krysslåda är tillverkad 04-12-02. Jag pratade med en polare han sa att den mest prisvärda hdn är en 160 gigare. tack iallafall.

Comment

Hur många gig blir det över om man monterar i en 160 hd????????

Comment

så att du klarar dig med 40 spel och några filmer
                          hmmm även ankor gråter över vad som har hänt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X