Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ställt till det ordentligt: Låst upp HDn av misstag :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ställt till det ordentligt: Låst upp HDn av misstag :(

Hej.
    Nu har jag klantat till det ordentligt. Jag har en softmoddad Xbox och har av misstag (ja, jag vet - KLANTIGT!) råkat låsa upp hårddisken. Detta resulterar i att jag inte kan boota Xboxen alls. Och av någon mysko anledning kan jag inte boota direkt från DVD-driven heller... Vad kan jag göra för att få ordning på eländet? Kan jag låsa hårddisken via PCn, och i så fall hur gör jag?
    Snälla, hjälp mig! Jag börjar bli desperat... Är novis på detta med moddad Xbox.

Sätt ett chip i den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Är detta enda lösningen ?

Comment

Om du gjort backup av eeprom till din hårddisk så kan du sätta hårddisken i en annan xbox, kolla vilket password som står i eeprombackupen, låsa hårddisken med atapwd i en pc.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Annars är jag alltså körd... Suck!

Comment

Du kan ju låna ett lödfritt chip av någon, så fort du bootat från chippet kan du låsa hårddisken och ta bort chippet igen.

Comment

Tack för all hjälp Hansi!
              Får se om någon polare har ett lödfritt chip så fixar vi nog detta.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X