Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död Hårddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Död Hårddisk

Skulle slå på min gamle trokänare igår(xboxen, för dom som inte förstod). Men hårddisken vägrar reagera. inte ett ljud,får upp fel 7 vilket just betyder ingen kontakt med hårddisken. Har testat att stoppa in den i en dator och sno ström från den, det funka inte heller. Någon som har förslag på vad som kan ha hänt. Förstår inte riktigt själv, då ja inte använt den på en vecka.

Har iåförsej garantin kvar. Men känns lite surt å mista allt

Hur kan du ha garanti kvar om du öppnat boxen?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

(ahh, du har en utbytt disk vars garanti du menar...)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

nja, ta en ohm-mätare och kolla om du får nån ström genom hdd'n. Om du får ström, kolla IDE kontakterna. Om båda funkar, så lär det va eeprom som gått åt helvete. Får du inte ström och/eller nåt genom IDE kontakterna, så är det bara att lämna in hdd'n
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tack för dom snabba svaren...
          Ja de blir väl bara å ringa hitachi då...

Comment

Original inlägg av Blixten100
            nja, ta en ohm-mätare och kolla om du får nån ström genom hdd'n. Om du får ström, kolla IDE kontakterna. Om båda funkar, så lär det va eeprom som gått åt helvete. Får du inte ström och/eller nåt genom IDE kontakterna, så är det bara att lämna in hdd'n
            Bättre att ta en strömmätare om man vill mäta ström men enklare är att mäta om det finns någon spänning till hårddisken. (ja jag vet ordmärkeri av rang )

Comment

bara till o ta tungan annars ;D
              PlayStation one
              PlayStation 2
              PlayStation 3 60gb
              Psp
              xbox
              xbox360 elite 120gb
              Wii
              Gamecube

Comment

jaja, alla alternativen funkar (Även att sätta tungan på dem, dock kanske inte så bra att få 12volt i skallen...)
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

hehe njae de e klart.. de kanske känns lite :P
                  men alltid bra ifall man inte har några instrumment.
                  PlayStation one
                  PlayStation 2
                  PlayStation 3 60gb
                  Psp
                  xbox
                  xbox360 elite 120gb
                  Wii
                  Gamecube

Comment

man lär nog inte ha kvar det instrumentet heller efter ett par stötar...

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X