Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

160gb m8+ bios får inte mer än 129gb f:

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 160gb m8+ bios får inte mer än 129gb f:

Suck!
    Nu har jag hållt på hur länge som helst. Räknade ut att jag behövde ha ett bios som stödde en hårddisk större än 137gb, flashade med m8+ bioset i mitt aladdin advance xt. Xbox v. 1.5. Men får fortfarande inte mer än 129gb på f:. Har kollat i evtools, som säger partition 6 takes rest of the drive.
    Måste jag totalrensa disken mellan? Jag har bara valt att format f:. Har också testat att format c,e,f. och installerat om evox igen. Jag har använt superdisc 3.7rc8 light.
    Vet inte vad jag ska ta mig till...

Andvänd M8plus (partition 6 takes rest of the drive)
    Kolla din bygling på HD så den är rätt
    Du skulle ha gjort partionering & formatering med SD3.8 först sen installerat det andra programmen.
    Kolla din evox.ini under [Misc] UseFDrive= Yes
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det har nästan löst sig. Bygling av hd är rätt. Partionering och formatering gjordes med SD3.8, disken var helt ny. Jag flashade om bios, med m8+ och valet "partition 6 takes 137gb / partition 7 takes the rest" istället för "partition 6 takes rest of the drive". Då kunde jag få ut resterande utrymme av disken, om än på g:. Det kan jag iaf leva med.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X