Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp, unlocked hårddisk och inget funkar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp, unlocked hårddisk och inget funkar

Hej,

Pullade runt lite för mycket och lyckades köra unlock i Config Magic. Nu startar inte XBOXEN, varken med start skiva eller från hårddisken. Kommer bara upp felmenyn med error 5. Någon som har en bra ide vad jag kan göra? Har fortfarande orginal hårddisken i men hade funderat på att byta till en annan större hårddisk. Kommer XBOXen att starta upp om jag kör startdisken med en annan hårddisk ?

MVH
    Joakim Jungåker

Jag fick också error-code 05 när jag inte hade låst hdd:n. Jag kunde låsa den med Slayers Evox Autoinstaller utan problem...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Sjukt. Är xboxen chippad så skall det gå att köra med olåst hårddisk utan problem. Error 05 skall man bara få med originalbios. Och då skall man inte kunna köra någon superdisc/slayer/etc...

Sitter ni och tramsar med olika "exploits"/"softmods" så sluta med det, sätt i ett chip snarast!
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Detta är en gammal xbox som jag haft moddad i 5 år. Aldrig brytt mig om att sätta in något chip. Det verkar kört med andra ord eftersom den inte startar upp Slayers Evox Autoinstaller eller annan installer disk. Fattar inte hur modden slutade funka genom att jag låste upp hårddisken.
        Last edited by PeterNiclas; 2005-09-24, 11:47.

Comment

Om den är softmoddad (dvs hackad bara genom ändrade filer på hårddisken) så fungerar den inte om man låser upp hårddisken. Om den är "biosflashad" så är det något annat problem, men det verkar som om den är "softmoddad" då en softmoddad xbox slutar fungera och visar felkoder om man låser upp hårddisken eller råkar ändra fel filer i c:\

Men, det är bara att se till att få ett chip ilött så fungerar den fint sedan.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X