Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Större HD med överflashat original bios HUR??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Större HD med överflashat original bios HUR??

Nån som vet eller vet om en guide som hanterar detta.

Vill kunna stoppa in min 300gb i kryssboxen.

Och jag har flashat över mitt original bios med, vet ej om detta är bioset:

EvolutionX vet ej vilken version , och inte hur man tar reda på det så är det viktigt så uppskattar jag hjälp på detta med Smile.
    Tittar man på BIOS under "System Utils\Settings -> BOIS" så står det unknown.

Finns dock massa olika val som jag ej vågar prova :S
    Lock Harddisk.
    Unlock Harddisk.
    Flash BIOS.

Skulle vart jätte tacksamt för all hjälp Smile

Stoppa in din 300giggare, och bygla den till CS(CableSelect) eller Master. Sen tankar du ner Superdisc/slayers/auto installer deluxe eller annan installations skiva och formaterar och fläskar in dashboard och grejer. Kan hända att du behöver stoppa in ett annat bios i boxen, om det det som är inflashat inte stödjer LBA48....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Jo den det bios jag har är flashat för 1,5 år sen typ,,,
      Så jag tippar på att den inte stödjer över 127gb, där mitt problem ligger
      och jag har ingen aning hur jag kan flasha om bioset , det finns ett alternativ i dashborden där man kan välja flash bois men vet ju inte ifall det är ett alternativ eftersom jag har flashat om orginal bois och ingen chip.

Comment

Läs xbox guiderna, bl.a. "hur hittar man bios och program"

300GB disk kräver att man kör ett bios med både F: och G:, alternativt att man lär sig hur man formatterar disken med dubbel klusterstorlek med hjälp av programmet xbpartitioner samt ser till att bioset verkligen använder partitionstabellen från hårddisken.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

japp ska kolla upp den tråden danke

Men om jag har ett Bios som kör med F o G redan ,, behöver jag inte flasha om de då eller ?

Comment

Nej
            Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

ursäkta min tröghet ,, men nej som i att jag inte behöver flasha om bioset??

och en annan sak ,, när släpptes bioset som klarade 127gb och uppåt , och finns det några restriktioner efter det ?

Comment

Såg nu via XBMC att dom enda partionerna som hade utrymme vart C,E,Q , men F,G finns där, men ingen angiven storlek,, förändras allt nu eller ??

Comment

Nej, det resultatet får du oavsett bios när du inte har bytt hårddisk
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Säkrast är väl att bara flahsa om bioset så blir du säker på att du har rätt bios, plus att du får det nyaste. Så svårt är det inte (om det inte är annorlunda på biosflashade xboxar?).
                    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

ja det är ju det , jag vet inte hur man ska göra om man ska flasha om bioset.

Comment

Du säger ju att du har "flashat över mitt original bios" med en bios som du inte vet namnet på, då har du ju flashat TSOP, det är lite avancerade grejjor för en som inte vet hur man flashar bios alls, så be ngn som vet vad han gör för att hjälpa dig. Det blir säkrast för dig iaf
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

japp , jag vet att det är nått executor iaf,, det står executor 2 när man startar burken,,

och jo detta är ju lugnt utanför min kunskap,, där av att jag villl ha hjälpa

Comment

Ja du har väl ett X2 4983 el 4981 gammla vers, nyaste heter x2 5035
                            Det är som sagt avancerat man får ha minnesmodul & ett gammal 007 james bond spel till hands, som sagt har inte satt mig in på det för att man kan lätt misslyckas. Se mer här
                            Last edited by pege63; 2006-04-01, 13:37.
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men stödjer alla X2 HD över 127gb ??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X