Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny hårddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny hårddisk

Nå hallå !

Då ska pappa byta disk i dotterns XBOX.

Det sitter originaldisk i den. Ingenting behöver backas upp.

Evo X är det oxå. Version vet jag inte för tillfället.

Superdisc 3.7 RC8 har jag.

Hur gör jag nu ?

Bootar jag XBOXEN från superdisc med den nya discen monterad ? Formatterar, laddar in dashboard etc.....?

Hilfe

Den frågan tröttnade jag på att svara på för 3 år sedan, så då skrev jag en guide :-)

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7238
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Perfekt !

Men...den kanske skulle ligga i rätt forum ?

Tack och bock.

WT

Comment

Eftersom det är en guide så ligger den i rätt forum
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Varför ens göra så nu eftersom hårddiskar säljs med all mjukvara installerad? Köper du en ny hårddisk så finns EvoX och alla program som behövs redan på den.

Comment

Så nu är hårddiskar redan klara att köras.. Plug n Play Du behöver bara ta ut den gamla och sätta in den nya på den platsen där den gamla var

Comment

Men när man formaterat en ny hårddisk så finns ju inte MS DASHBOARD kvar... vilka filer behöver man koppa från den gamla hd för att få det att fungera.

Comment

Original inlägg av XeoN_
                Varför ens göra så nu eftersom hårddiskar säljs med all mjukvara installerad? Köper du en ny hårddisk så finns EvoX och alla program som behövs redan på den.
                Uhu.... ?

Så du menar alltså att om jag beställer en... säg.... Seagate från Dustin så ligger all mjukvara redan installerad och klar på den ?

Skulle inte tro det.

L

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Den frågan tröttnade jag på att svara på för 3 år sedan, så då skrev jag en guide :-)

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7238
                  Och du påstår alltså att detta fortfarande är aktuell information ?

WT

Comment

in med disken ... boota med superdisc ... KLART
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Ok, nu har jag iofs redan fixat det men för de som inte gjorde som jag ( pyntade 200 spänn och fick det fixat över dan....... ) så kanske det vore på sin plats att :

1. Uppdatera FAQ

2. Fixa en schysst dl till Superdisc.

Det känns liksom inte så seriöst att hänvisa till info som skrevs för 3 år sedan.........

Det hade varit klart enklare om någon svarat som Begga gjorde.

WT

Comment

super Disk på DL helt onödigt
                        man gör samma procedur än i dag varför ändra ngt som funkar?
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok, så hur ska ni ha det ?

Antingen göra som XeoN, köpa en "färdig disk"

eller

som Begga säger in med discen, boota med Superdisc.....klart !!

eller

som Hansi och pege63 skriver/tycker.

??

WT

Comment

Eftersom Hansi gjort SUPERDISKEN skall du nog göra på hans sätt
                            Sätt i SD
                            BOOTA nu om
                            GÅ in på PSXCARE menyn sen ser du nog vad du skall göra
                            Last edited by pege63; 2006-06-18, 13:48.
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jao !

Grymt !!

Tackar !!!

WT

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X