Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chippad Xbox + HDD -> PC igen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Chippad Xbox + HDD -> PC igen

Har en Xbox 1.6, chippad med SmartXX V2. Tänkte montera ur hårddisken och använda den till min PC istället, och byta till en större till Xboxen. Är hårddisken låst på något vis? För det går inte att initiera disken i diskhanteraren, den syns men kan ej formatare osv... Vad har jag missat?

Tacksam för svar!

EDIT : Kan väll lägga till att jag har "unlockat" hårddisken via Xboxen... Men fungerar fortfarande inte att initiera hårddisken via PC´n!?
    Last edited by radiuz; 2008-05-21, 22:48.

Har du unlockat via xboxen eller smartxx menyn så skall det fungera i pc:n...men du kan ju inte formatterat förrän du tagit bort partitionen och gjort en vanlig partition.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Problemet är nu löst! Att unlocka hårddisken via Xboxen fungerade inte, tankade hem ConfigMagic Xbox 1.6 och unlockade disken via den. Nu fungerar det perfekt! Tack för svar!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X