Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Vilken hd ska jag välja???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Enligt vissa "förstå-sig-påare" (Vilket dom ofta gör, förstår sig på alltså) så gör bytet till en ATA166 kabel ca 23% på en original XBOX... Helt okej i min mening... men å andra sidan är det svårt att få tag på i vanliga dator butiker... någon som vet vart man kan beställa en? Så kan jag klocka åt er sedan =P

Comment

5 device ATA166 Cable Xbox Performance Upgrade

ustom Made ATA 100/133/166, 80 Conductor Cable exact dimensions and positioning as the xtender ATA33 cable guaranteed to fit and work with your Xbox. Connect two or three hard drives to your xbox. These are custom manufactured for the Llamma, Made with high quality yellow ATA 166 cable and connectors just where I said to put them!
      (NOTE: some drives are incompatable with multiple hard drive configuration, Seagate drives seem to work the best, many Western Digital cause problems while other WD work fine, Maxtor also seems to be a good choice, your results may vary)

länk http://secure.llamma.com/catalog/pro...055674bebf1707

Comment

Köpte en Hitachi Deskstar 7K250 250GB 8MB från datorbutiken.com o stoppade i min xbox som har ett SmartXX v2.0 4M XBOX chip i boxen o kört med en gammal 80gb Western Digital Caviar 2mb cache hdd o det har gått fint tills den blev full. Så jag kopierade över alla spel via ftp till datorn o sedan tillbaka på den nya hdd'n o då fungerade inte hälften av spelen ex Links 2004, ESPN NHL 2k5, Rallisport Challange 2, så jag provade att ta bort allt o formatera den o partionerna den i små bitar o kopiera in spelen från en kompis xbox där spelen fungerade o jag fått dem från början, detta hjälpte inte! så nu måste jag väl köpa en ny 250gb hdd, trots den nya är felfri o det får väl bli en 250gb Seagate 8mb cache eftersom seagate bör ju fungera.

Comment

Har monterat två desktar 250Gb (varav en i en box med smartxx) och det fungerade utmärkt..

edit: Kolla på http://xboxdrives.x-pec.com/ för lista med diskar

Comment

Bra hårddisk

Den hårddisken som jag har är både bra och billig, så lågt som 710kr har jag hittat den för på en sida som heter dp.se.
            Det är en 7200 varvare med 8 mb cache.
            Fullständiga namn: WD1600JB Xtra silent.
            Banned - spammat shit-for-free länk med referralkod

Comment

shit va konstigt då alltså

Comment

Formaterar du med smartxx inbyggda formateringsverktyg? För det suger mus, har kostat mig åtskilliga timmar (iof ska det väl vara fixat nu för tiden men har du senaste releasen?). Testa evox e dy istället isåfall

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X