Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använd hårddisk

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det är en helt vanlig, standard, PC hdd som sitter i xboxen... dvs en 3.5" IDE hdd....

Men det där med att strömkabeln ska sitta i när man byter hdd? det gjorde aldrig jag :S
    När jag böt hdd i min sådrog jag ur strömkabeln typ en timme innan jag skulle byta för att inte få en stöt :S......... Livrädd för sånt (har fått mig en rejäl kyss av min PC..... :/)
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

de finns ide 2.5 tum... ja e inte så insatt i hårddiskar men en kille sa att de skulle va ide och 3.5 tum

Comment

Original inlägg av zane
        Hej.
        Vart får man tag på ett ftp program till x-box, eller kan man använda ett vanligt ftp program.
        Kopplar man via nätverks sladd fr. x-boxen till PC eller?
        och hur hittar man x-boxen då?
        Går bra med vilket FTP program som helst.
        Kopplar du PC:n direkt till XBox så kör med korsad TP, om du kör via hub eller switch kör med vanlig rak.
        XBoxen hittar du på IP adressen som du har gett den, anv namn: xbox lösen: xbox (om du inte har ändrat dessa).
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
        IR-Mod<>XBMC

Comment

IDE är hårddisktypen ATA/100 alt. UDMA100 är modellen (där 100 står för överföringshastighet i 100 mbyte/s)... till boxen passar IDE hårddiskar med "modellen" ATA/100 eller UDMA100.... om vi snackar vilken fysisk storlek det ska vara på disken så ska det vara 3.5"... inte 2.5 tum då den inte skulle passa in i hårddisk platsen i boxen....

Comment

går bra me en ATA133 disk åxå.........
            respekt

Comment

Ja det gör det UTOM SATA men det visste du ju har ett annat gränssnitt nu mera
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                Ja det gör det UTOM SATA men det visste du ju har ett annat gränssnitt nu mera
                Finns adapter till vanlig ATA, men den kanske inte får plats.
                Finns även adapter för att fästa en 2,5" disk i en 3,5" plats, men 2,5" diskar är dyra och långsamma så om man inte redan råkar äga en så finns det ingen anledning att köpa en sådan.
                Ver 1.4 <> SmartXX v2
                LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                IR-Mod<>XBMC

Comment

Går det verkligen att köra ATA133 på boxen??... vilken "ATA interface" kör boxen på normalt från hårddisken... den har ju bara en 40 pin ide kabel så det borde väl vara ATA33 eller ATA66

Comment

Det går att byta kabeln till en likadan som i en PC.....
                    Boxen kör ATA33 orginal tror jag men har stöd för minst ATA100.... om man stoppar i en ATA133 Disk i en Dator/dylikt som bara klarar ATA100 så körs hårdsiknen lika bra iaf.... bara det att den arbetar långsammare........
                    respekt

Comment

http://www.llamma.com/xbox/ShoppingCart/ATA100.htm
                      http://www.llamma.com/xbox/Mods/xbox..._benchmark.htm

Comment

Nu när vi lix är igång så när jag stoppar i en Hitachi 200gb så får jag fel nr 9
                        har kollat att den är byglad som master 16heads..(har även testat alla andra oxo)
                        men den vill inte funka ändå :P någon som har nått förslag?
                        har bios 4979
                        Last edited by mAySon; 2004-07-06, 23:47.

Comment

Har beställt en ny hårddisk nu, men hur gör jag för att återställa orginalhårdisken så att den blir helt orginal?

Comment

jag som inte fattar nåt av detta... Finns de nån affär eller nåt i Malmö som fixar sånt här åt en??
                            Banned: Spammat länk med referral/affiliate kod

Comment

det här kanske är en löjlig fråga men hur öppnar ni xboxen?

Comment

vi skruvar ur torx-skruvarna som sitter på undersidan av boxen
                                en skruv under varje tass och två under klistermärkena
                                Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X