Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FTPa till boxen när XBMP körs.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FTPa till boxen när XBMP körs.

Tja!

Har på senare tid inte kunnat ftpa till boxen när xbmp är igång. Den gnäller om fel lösen men i config filen så står det ju xbox som lösen. Detta problem hade jag inte i de tidigare versionerna av xbmp utan det har börjat strula sedan det blev 2.4. Någon som vet vad problemet är?

/Deisan

Är det verkligen ingen som vet? Kom igen....

Comment

Jag löste det själv

Om du kollar i configfilen för FileZilla så står det:
      <Option Name="Pass">xbox</Option>

Skriv 3a3417f5f20a03a98973689887fb72a2 istället för xbox. Den där roliga kodsnutten är MD5 översättning av xbox. Hittade nån sajt där det gick att översätta men kommer inte ihåg adressen.

/Deisan

Comment

Men jag har den och det funkar ändå inte....

Comment

Ehh ska det verkligen gå att ladda upp till boxen när XBMP är igång? jag blir disconnectad om jag är inloggad och startar XBMP.
          Vore jävligt skönt om det gick iofs =)

/Magnus

Comment

Jag hade samma problem tidigare. Efter att ha uppgraderat xbmp till typ CVS 03-10-13 (tror jag) så försvann problemet av sig självt.
            Testa en nyare version

Pizzaman, FTP servern i Evox stängs av i och med att du startar xbmp men det finns ju en ännu bättre server i xbmp (IMHO). Ta en titt på config filen FileZilla.xml.
            friendly fire, isn't

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X