Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till Tv-guide?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Guide till Tv-guide?

Hej,

Har sökt här på forumet men inte hittat något. Finns det någon guide till hur man sätter upp tv-guiden, ungefär som den kanonbra guiden som finns för Relax?

MVH/ x-iTe

Om du bara kollar ca 15 rader ner så hade du hittat denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=8517

I den tråden hittar du en guide: http://www.bytecore.net/~rockj/xbmp...tup%20by%20DDay

Comment

Fungerar inte...

Hmmm... Provade bytecore-länken både igår och idag, men fick den inte att fungera, finns guiden någon annan stans?

MVH/x-iTe

Comment

Här är instruktionerna från readme.txt till xbmp, samt lite kommentarer från mig, och en listing.xml jag gjorde häromdagen.

Instructions for generating the show listing file, listing.xml
        ----------------------------------------------------------------
        This tv guide feature was designed to use data from xmltv
        Info on xmltv can be found at:
        http://membled.com/work/apps/xmltv/

The quickstart info:
        1. Get the latest xmltv windows binary from Sourceforge:
        http://sourceforge.net/project/showf...group_id=39046
        (current latest win32 binary is xmltv-0.5.8-win32.zip)

(0.5.20 is probably located in your e:\pc stuff or f:\pc stuff directory /Hansi www.psxcare.com)

2. Unzip xmltv-0.5.8-win32.zip somewhere

3. Open up a Command Prompt, and go to where you unzipped xmltv

4. Type the following:
        xmltv tv_grab_na --configure
        (if you're not from North America, use tv_grab_uk or whatever
        applies to your region, a list is given if you run xmltv
        without parameters)

(tv_grab_sn for sweden and norway)

5. Answer the questions asked by the xmltv configuration process

6. Now that you're configured, type:
        xmltv tv_grab_na > listing.xml

7. Now that you have the listing.xml file, ftp it to your xbox,
        it goes in your xbmp home directory (which is set in config.xml).
        i.e. E:\xbmp\ or wherever xbmp is located

(e:\apps\xbmp\tvguide or f:\apps\xbmp\tvguide might also be a good place now...)

8. You're now ready to go, start xbmp and select TV Guide
        from the main menu.

Controls
        ----------------------------------------------------------------
        Start - Settings
        A - Display Show description
        B - Jump to Current Time
        X - Display Favorite channels only
        Y - Add/Remove channel from favorites
        Also:
        Hold Right Trigger with D-Pad to move Time/Channel a page at
        a time
        Attached Files
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Funkar inte

Fungerar inte med den senaste xmltv. 0.5.28. Rätta mig om jag har fel!

tv_grab_sn finns inte!?

Comment

Det är bortplockat på begäran av siten som dom plockade de svenska tablåerna ifrån.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

OK. Vet du något om det kommer igen i framtiden.

Comment

Ny Tv-guide generator

Håller på att koda en egen tv-guide generator som hämtar data ifrån tv.nu.
                Programmet använder inte xmltv för hämta informationen utan använder winsock för att hämta hem html koden som strippas och konverteras till xmltv's format.

För närvarande kan den hämta hem titlar på program samt beskrivning.

Version 0.1 kommer släppas snart!
                Last edited by digisenze; 2004-02-19, 11:35.

Comment

tv-GUIDE min vän!!

Comment

I förra nr av Internetworld tror jag att det var hade dom en sådan där TVGuide dom skrev om, undrar om man kan koppla upp sig mot den istället?
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vill nån förklara för mig hur jag ska göra med tv-guide generator som digisenze har gjort? För det första undrar jag ifall jag måste vara uppkopplad till internet för att tv guiden ska funka på xboxet? Och för det andra så undrar jag vad man ska göra med filen som man gör i programmet (listing.xml)? Ska jag lägga in den i xboxen eller? Och om man använder det här programmet, behöver man inte göra det där med att gå in i "kör" o skriva en massa saker? Tacksam för svar...
                      Xbox V.1.0.............................\...../...__......___.....\....../
                      Xecuter 2.1 PRO.......................\../....|__)...|.....|.....\../
                      Thomson DVD.........................../..\....|__)...|___|...../..\
                      Maxtor 80 Gb 7200Rpm............./.....\......................./.....\
                      Evolution X

Comment

som sagt den funkar inte längre......................
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                          som sagt den funkar inte längre......................
                          Va?
                          Mitt program funkar väll visst!?

Comment

att plocka hem tv tablåerna?

Comment

Original inlägg av pege63
                              att plocka hem tv tablåerna?
                              japp!
                              checka: http://forum.psxcare.com/support//sh...ad.php?t=12965

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X