Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

relax problem!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det har löst sig

Comment

Jag kör XBMC ver 2004-01-07 och xbms://192.168.0.2:1400
      samt streamservern ccxgui_0.2.9.exe på datorn
      och jag får upp det som jag har addat i ccxgui_0.2.9.exe utan probs. spelar inte någon roll om sharen är på olika hdd.
      men med denna metod får jag ju även upp musik bilder mm när jag öppnar xbms mappen i "mina Filmer" i xbmc

Hur skall sökvägen se ut i xml filen för att jag bara skall få upp typ filmer måste jag använda Relax och typ samma sökväg som till xbmp?

Comment

Originally posted by Biggles
        Jag kör XBMC ver 2004-01-07 och xbms://192.168.0.2:1400
        samt streamservern ccxgui_0.2.9.exe på datorn
        och jag får upp det som jag har addat i ccxgui_0.2.9.exe utan probs. spelar inte någon roll om sharen är på olika hdd.
        men med denna metod får jag ju även upp musik bilder mm när jag öppnar xbms mappen i "mina Filmer" i xbmc
        Precis samma resultat får jag med XBMC och Relax, och detta är pga att inte $ROOT fungerar som det gjorde i XBMP. Tror att de helt enkelt inte löst det ännu i XBMC, hoppas dock de fixar det isf. Blir bara en knapptryckning extra som det är nu, men... Vi är ju alla lite lata...

Comment

Originally posted by Jasper
          hoppas dock de fixar det isf. Blir bara en knapptryckning extra som det är nu, men... Vi är ju alla lite lata...
          Det kommer dom inte. Det ligger på han som gjort RelaX bord...
          Men darkie från XBMC dev. team har skrivit om smb protokollet och nu är det skitbra!

Comment

KTD kan du hjälpa mig med XBMC config fil så är du snäll det är anledningen till att jag inte använder den senaste för jag får inte den att funka alls.

mina mappar på F:\ i dator + ip 192.168.100.202
            videos
            music
            bilder

testat följande utan resultat:
            <videos>
            <name>SMB</name>
            <path>xbms://192.168.100.203:1400/videos/</path>
            </videos>
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Du ska inte köra nått annat än smb i xbmc (snabbast, enklast & bäst)...
              Exempel strängen i xml filen säger att du ska ha med Domain eller Workgroup men skit i det om du inte kör Win2003 Server, då måste du ha med Domain eller Workgroup...

<!-- my video shares !-->
              <video>
              <default></default>
              <bookmark>
              <name>Filmer</name>
              <!-- smb://domain;userassword@server/share !-->
              <path>smb://nameassword@Datorns IP/share/</path>
              </bookmark>
              </video>
              Sen är <default></default> användbar men inget du måste ha med. Det du skriver där imellan är det som kommer visas när du går in i My Video. Skriv in samma path som din huvudfilms mapp...

<!-- my video shares !-->
              <video>
              <default>smb://nameassword@Datorns IP/share/</default>
              <bookmark>
              <name>Filmer</name>
              <!-- smb://domain;userassword@server/share !-->
              </bookmark>
              </video>
              Vi börjar så... Hör av dig om det inte funkar eller om du har nån annan fundering.

Comment

Men om man varken har domain el workgroup skall man då skriva?

<video>
                <default>xbms://192.168.100.203:1400/videos/</default>
                <bookmark>
                <name>videos</name>
                <path>xbms://192.168.100.203:1400/videos/</path>
                </bookmark>
                </video>
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Läs mitt förra inlägg igen...

Exempel strängen i xml filen säger att du ska ha med Domain eller Workgroup men skit i det om du inte kör Win2003 Server, då måste du ha med Domain eller Workgroup...

Comment

Jag gjorde nu så här på middagen:

<video>
                    <bookmark>
                    <name>videos</name>
                    <path>smb://192.168.100.203/Videos</path>
                    </bookmark>
                    </video>

Funkar kanon nu, märkte att man inte kunde ha Å Ä Ö i mappnamnen, för då sa den NGT om NT_....bla bla bla, kasst att den inte tar ÅÄÖ det gör XBMP.
                    Jo en sak till var ställer man in hur långt ner/upp man vill ha sina subs, nu syns bara halva raden?
                    Last edited by pege63; 2004-03-16, 14:22.

Comment

Bra att det funkar i alla fall... Ska du verkligen ha xbms:// borde vara smb://?

Positionen för subsen ställer du in när du kalibrerar. Settings/Screen/
                      Screen Calib...

Comment

Tack så mycket det var ju enkelt annars tackar

Comment

jag har ett litet problem med relax tillsammans med xbmc när jag går in i mappen blandade mp3 vilken där ligger ca 2000 låtar i så tar det en JÄKLA tid innan man har tillgång til dom på xboxet för att den räknar genom alla i relax precis som om den buffrar alla eller nått sånnt skummt :s någon med samma problem ?? tycker xbmc verkar bättre förutom att allt i det är segare än xbmp //Fredrik

Comment

XBMC blir segare med relax, man ska inte använda dem tillsammans utan använda Samba, då ska du se att det blir bättre fart. Dessutom slipper du ju köra ett separat program i windows.

Comment

kan man få en hint om vart man hittar samba ?? eller rent av om där nån som kan pma sitt msn & skicka den ?

Comment

@Nebelosa
                                Ta bort "Enable ID Tags" i Settings/Music så blir det snabbare...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X