Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBMP hänger sig direkt!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

XBMP (2.4 o 2.4+) hänger sig med NW isatt

Jag har ungefär samma problem - min box funkar bra som det är, men när jag har nätverks sladden istucken så dör XBMP (2.4 o 24+) efter c:a 10 sekunder. Om jag drar ut nätverks sladden innan jag startat XBMP funkar det super, men ag kan inte köra relax (eller SMB från min linux som är det jag egentligen vill)

Jag har testat massor av olika config - jag har boxen inställd enligt <address>192.168.0.4</address>
    <subnet>255.255.255.0</subnet>
    <gateway>192.168.0.1</gateway>
    men har provat att ta bort (med *) eller annat. Anledningen till att ha 4 är att alla andra har 3, då blir det enkelt att ha 2 xboxar på nätet.... Det funkar såklart utmärkt från evoX.

Vore juste om någon kan komma med tips!
    Murre

Comment

Dlink

Jag hade liknande problem, men då hängde sig även boxen när ja kopierade från datorn.
      Ja fick tipset om att xboxen inte tyckte om Dlink Routers(kanske inte heller hubbar och switchar?!)
      så ja testade koppla direkt till datorn, och då fungerade det utmärkt.
      Vet ej om det är ditt fel, men för mig var det så iaf..

Comment

Originally posted by ktd
        Jo, jag vet.
        Men du skrev att hans IP ska vara 192.168.0.3 och vad skulle hända om han har en annan dator på 192.168.0.3? Jo, konflikt...
        Det var ditt SKA som jag tyckte var lite konstigt bara...
        Där står åxå OM det är din dators IP & är den som är ut mot nätet
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Funkar hur bra som helst med D-Link Router/switch bara att göra som vanligt.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X