Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 filmdelar på rad?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 2 filmdelar på rad?

det här är väl egenltigen en mycket enkel fråga som vilken idiot som helst borde klara av.. men jag har inte lyckats förstå.

När jag ska se film i xbmp och filmen är på 2 filer.. hur gör jag för dom ska spelas efter varann och slippa välja 2:a filen efter första är färdig.. jag har prövat med playlist men fatta inte riktigt hur det funkar.. tacksam för ett svar!
    //johan

Re: 2 filmdelar på rad?

Originally posted by icqdevil
    det här är väl egenltigen en mycket enkel fråga som vilken idiot som helst borde klara av.. men jag har inte lyckats förstå.

När jag ska se film i xbmp och filmen är på 2 filer.. hur gör jag för dom ska spelas efter varann och slippa välja 2:a filen efter första är färdig.. jag har prövat med playlist men fatta inte riktigt hur det funkar.. tacksam för ett svar!
    //johan

Se till att filerna heter exakt likadant, fast med två olika nummer på slutet:

ballafilmen1.avi
    ballafilmen2.avi

Sedan finns det något val i settings som göra att filmer som är döpta så och ligger i samma katalog automatiskt spelas upp efter varandra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Skit i att döpa om dom...

Lägg in dom i Playlist med Y sen väljer du Playlist i menyn till vänster och väljer den första i palylisten...
      Svårare än så är det inte...

Comment

hmm gjorde just så igå inte fan spelades dom upp eftervarandra fasst dom var döpta samma men med cd1, cd2 i slutet eller funkar det inte så genom REALAX?
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Lägg dom i playlisten i stället så spelar det ingen roll vad dom heter!..

Comment

strange funkar ej genom relaxen
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vilket?
              Lägga i playlisten eller döpa dom till samma och hoppas på att XBMP ska fatta att det är samma film?

Om det inte går med Playlisten så är det verkligen konstigt. Vad händer när filmen är slut...
              Kommer du till playlisten eller till film mappen?

Comment

jag sparar playlisten som du säger sätter igång filmen när filmen är slut så kommer man till filmmappen

Comment

Och du lägger in BÅDA filmdelarna?

Comment

Äh ja så klart båda filmerna & båda subsen så klart

Comment

Jo trodde inget anna men var tvugen endå. Kan du göra playlist i med musik som funkar då?

Om du gör en Playlist utan subsen? Kanske inte kan ha dom i playlisten... Har aldrig provat...

Comment

playlist med musik inga problem playlist med avi filmer cant do

Comment

Prova en anna cvs då...

Jag provade just nu en två filers film och den fortsatte hur fint som helst. Använder RelaX 0.76 men jag vet att 0.75 oxå funkar...

Jag kör XBMP 2003-12-05 just nu...

Comment

Yepp har själv det senaste av båda skit i det inte så viktigt för mig iaf bara lite förundrande bara.

Comment

Filmerna (och subbarna) ska heta Filmnamn-CD1 och Filmnamn-CD2, inget mellanrum eller nåt utan bara -CD1 och -CD2 (så står det i manualen till programmet iaf.). Sen väljer man bara att man vill spela delade filer som en under inställningar, funkar klockrent!

MVH
                              Fry

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X