Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MediaPlayern (2.4) fryser när man spelar upp filmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MediaPlayern (2.4) fryser när man spelar upp filmer

Hej,

Har problem med min MediaPlayer som "fryser" hela tiden när jag spelar upp filmer som "streamas" via min dator. Jag använder mig av SMB share och detta händer hela tiden, visserligen inte på samma ställe på filmen...

någon som haft liknande problem?

/Magnus

Har du en samba server eller bara en windows share?
    Ifall din windows version inte är windows 2000 server eller liknande så är implementationen av filesharen inte så bra.

Comment

Tack!

jag använder "vanlig" filesharing och XP.

trist ... men tack iallfall

/M

Comment

Sätt på den en varm jacka.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Testa nya XBMC,de har implemeterat en ny SAMBA i den.För mig fungerar det klockrent.

Comment

En liten guide för alla dödliga som inte vet hur man fixar till sin printer och filesharing i windows xp.

The guide for windows xp networking

Comment

Ändra i config.xml under <cachesize> till
              <cachesize>8192</cachesize>
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Re: MediaPlayern (2.4) fryser när man spelar upp filmer

Originally posted by magnus
                Hej,

Har problem med min MediaPlayer som "fryser" hela tiden när jag spelar upp filmer som "streamas" via min dator. Jag använder mig av SMB share och detta händer hela tiden, visserligen inte på samma ställe på filmen...

någon som haft liknande problem?

/Magnus
                kolla länken under

http://forums.xbox-scene.com/index.p...f=62&t=149415&

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X