Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svenska tecken i undertexter i XBMP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svenska tecken i undertexter i XBMP

Tjenare!
    Jag har ett litet bekymmer vad gäller subtitles i XBMP.
    Jag kör version 2.4 (2003-10-29) på mediaspelaren. När jag lägger in en film och en subtitle i rätt kataloger och kör så funkar det fint förutom att alla svenska tecken ersätts med fyrkanter. Jag har öppnat subbarna på PCn och där ser allt normalt ut. Vad har jag missat? Någon inställning i config.xml??

tack på förhand

/David

Ändra i config.xml till
    <language>22</language>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har denna inställningen..
      <language>22</language>

Hittade på ett annat ställe i forumet nogot om <subtitleencoding>
      men posten var mycket krånglig med skräptecken så jag fattade inte så mycket.. Ska man byta till en font med svenska tecken?

Comment

Prova med att sätta in:
        <subtitleencoding>ISO-8859</subtitleencoding>
        eller
        <subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding>
        Last edited by pege63; 2004-01-07, 12:24.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tjenare! nu har jag testat och fått igång de svenska tecknen i subtitlen.
          Det var mycket riktigt <subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding> som saknades. Om jag inte hade -1 på slutet så fick jag ett felmeddelande om att "unknown subtitle encoding in config.xml" eller något i den stilen.

Thanks!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X