Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ljudet försvinner i XBMP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ljudet försvinner i XBMP

märte idag att ljudet försvinner från filmerna (avi,mpg osv) när jag trycker många gånger på skip på dvd fjärren. jag hoppar alltså till nästa film/kapitel.

det enda sättet att få tillbaka ljudet på är att starta om boxen. nån som har haft samma problem?
    kan tilllägga att jag streamar filerna från datorn.

Nån som ver hur pass bra XBMC funkar nu? är det fortfarande buggigt eller kan man byta ut XBMP mot XBMC? vilken version är den nyaste?
    Går det så vill man.

Är det inte bara att volymen satts till 0? När jag körde xbmp hände det titt som tätt om man hoppade eller spolade "för mycket"...
    Nästa gång ljudet försvinner. Ta fram OSDn och kolla så inte volymstapeln har åkt i botten...

Buggigt? xbmc har inte varit buggigt. Därimot är xbmc "bara" i alpha stadiet och saknar en del funktioner. Inget som jag tycker spelar nån roll dock...
    En av funktionerna som saknas som folk verkar sakna mest är spolning. Det som finns i xbmc är att man kan hoppa fram/bak 1% eller 10% i filmen.

Den senast släppta builden är 200-01-15...

Comment

Original inlägg av ktd
      Är det inte bara att volymen satts till 0? När jag körde xbmp hände det titt som tätt om man hoppade eller spolade "för mycket"...
      Nästa gång ljudet försvinner. Ta fram OSDn och kolla så inte volymstapeln har åkt i botten...

Buggigt? xbmc har inte varit buggigt. Därimot är xbmc "bara" i alpha stadiet och saknar en del funktioner. Inget som jag tycker spelar nån roll dock...
      En av funktionerna som saknas som folk verkar sakna mest är spolning. Det som finns i xbmc är att man kan hoppa fram/bak 1% eller 10% i filmen.

Den senast släppta builden är 200-01-15...

OK ska testa det.

Fick bara en känsla av att den var buggig eftersom den inte var "klar" Ska lägga in den istället isf.
      Går det så vill man.

Comment

Varför inte ha både xbmp & xbmc? Då kan du ju köra det som inte funkar i xbmc i xbmp och tvärtom...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X