Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dvdr images?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• dvdr images?

Finns det något sätt att kolla på dvdr, alltså .img utan att bränna ner dem på skiva? .bin funkar ju (cd-r) och detta borde vara ett liknande problem. Jag vet att det inte funkar i xbmp. Om det inte funkar idag i xbmc, ligger det i todo listan?

Original inlägg av MartinB
    Finns det något sätt att kolla på dvdr, alltså .img utan att bränna ner dem på skiva? .bin funkar ju (cd-r) och detta borde vara ett liknande problem. Jag vet att det inte funkar i xbmp. Om det inte funkar idag i xbmc, ligger det i todo listan?
    Kolla nyaste info filen för xbmc, där står det:
    11-01-04 fixed: Files over 2gb in size can now be accessed via SMB (so you can stream those 4.5gig DVDR .img files)

Någon som provat detta och fått det att fungera?

Comment

Funkar hur bra som helst...

Comment

Original inlägg av ktd
        Funkar hur bra som helst...
        Ktd: går det att streama dvdr img från relax? Jag har inte satt upp någon fungerande samba.
        Jag har försökt men fick inte till det, kanske gjorde jag något fel?

Comment

Vet inte. Kör inte RelaX... Jag kör smb i Windows miljö... Då behövs inget annat än att dela ut den mapp man vill streama ifrån...
          Samba är väl bara om du kör Linux tror jag...

Comment

Hurfunkar det då KTD??
            Får du upp menyer, subtitels osv osv??

Comment

Original inlägg av Jonten
              Hurfunkar det då KTD??
              Får du upp menyer, subtitels osv osv??
              Nä, du kan bara se filmen rakt av än så länge.

Comment

Sitter och försöker få detta att funka!!! Har XBMC daterad 20/5-04 och den funkar helt ok med att streama t.ex. DivXer via SMB-shares.. men när jag försöker starta IMG-filen från XBMC så händer ingenting !!

Skall IMG filen mappas upp först via någon deamon i PCn LR skall man bara kunna köra IMG-filen rakt av ?

Har 100Mbit mellan PC och XBox.. lagt IMG filen i min DivX-share och försöker starta den från Mina Filmer i XBMC på samma sätt man startar en DivX....

Comment

Rakt av, vissa img filer har den problem att köra men typ 95% fungera
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X