Finns det något sätt att kolla på dvdr, alltså .img utan att bränna ner dem på skiva? .bin funkar ju (cd-r) och detta borde vara ett liknande problem. Jag vet att det inte funkar i xbmp. Om det inte funkar idag i xbmc, ligger det i todo listan?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dvdr images?
Collapse
X
-
Kolla nyaste info filen för xbmc, där står det:Original inlägg av MartinBFinns det något sätt att kolla på dvdr, alltså .img utan att bränna ner dem på skiva? .bin funkar ju (cd-r) och detta borde vara ett liknande problem. Jag vet att det inte funkar i xbmp. Om det inte funkar idag i xbmc, ligger det i todo listan?
11-01-04 fixed: Files over 2gb in size can now be accessed via SMB (so you can stream those 4.5gig DVDR .img files)
Någon som provat detta och fått det att fungera?
- Citat
- Flag
-
Sitter och försöker få detta att funka!!! Har XBMC daterad 20/5-04 och den funkar helt ok med att streama t.ex. DivXer via SMB-shares.. men när jag försöker starta IMG-filen från XBMC så händer ingenting !!
Skall IMG filen mappas upp först via någon deamon i PCn LR skall man bara kunna köra IMG-filen rakt av ?
Har 100Mbit mellan PC och XBox.. lagt IMG filen i min DivX-share och försöker starta den från Mina Filmer i XBMC på samma sätt man startar en DivX....
- Citat
- Flag
Comment

Comment