Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka format ???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka format ???

Vilka format går att spela på x-boxen när den är moddad. Jag har provat vcd, svcd och det fungerar kanon. Går det att spela divx, avi, xvid osv. Jaq vill kunna spela från skiva inte streama eller lagra på hårddisken. Jag vill gärna ha svar från dom som har provat.

Ingen som vet eller ????

Comment

Nästan svårt att hitta något som INTE fungerar i xbmp och/eller xbmc
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Nästan svårt att hitta något som INTE fungerar i xbmp och/eller xbmc
        det tacka vi för :-)

Comment

Hansi: Jag har hittat ett par filmer i formatet .mkv är det något som fungerar i boxen?

Comment

Denn tar väl nästan alla format, men de svåra är att finna skivor den läser. CDr läser den nästan inga alls och DVDr är det problem med vissa märken.

Här står lite info om vilka skivor:
            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12139

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12137

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12138

Comment

om man letar lite hittar man "xbox media center codec pack" där ännu fler codecs ingår. (Mest sällsynta sådana som egentligen inte behövs) men ändå
              * Xbox V1.1
              * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
              * 160 GB Samsung HD
              * 10 000+ Roms
              * 70+ XBOXspel

Comment

det enda formatet jag har provat som inte funkar är wmv... då låser sig bara xboxen och man får starta om. men det verkar som om att den klarar dom flesta format, även i bildväg, typ png och massa. dock verkar den inte klara stora bildfiler. jag provade med en på 25MiB, och det ville sej inte. inte ens dom på runt 10 klarade den. men annars funkar det kanon på mitt smartxx 2.0.

Comment

Original inlägg av Anderch
                  det enda formatet jag har provat som inte funkar är wmv... då låser sig bara xboxen och man får starta om. men det verkar som om att den klarar dom flesta format, även i bildväg, typ png och massa. dock verkar den inte klara stora bildfiler. jag provade med en på 25MiB, och det ville sej inte. inte ens dom på runt 10 klarade den. men annars funkar det kanon på mitt smartxx 2.0.
                  Jag hade samma problem med att inte kunna spela upp mina wmv filer. Några småfilmer jag lyckats göra själv Men på skoj testade jag att spela dom med XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-01-13 och då gick det hur bra som helst.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X