Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt program för TV Guide generering för Sverige

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt program för TV Guide generering för Sverige

Har gjort eget program för generering av TV Guiden.
    Tanka här: http://hem.passagen.se/benhan/tv-guide-se-a1.zip
    Programmet är i Alpha stadie och kan innehålla en hel del buggar.

Följande tv kanaler stöds:
    SVT1
    SVT2
    TV3
    TV4
    TV5
    TV6
    TV8
    ZTV
    VIASAT SPORT
    EUROSPORT
    Discovery MIX
    Discovery
    National
    HALLMARK
    TV1000
    Cinema
    Canal +
    Canal + Gul
    Canal + Blå

Kommentarer är välkomna

Jag kommer inte åt filen, du kan maila den till psxcare@netcare.se så lägger jag upp den i forumet istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Jag kommer inte åt filen, du kan maila den till psxcare@netcare.se så lägger jag upp den i forumet istället.
      Man får kopiera länken och klistra in den i ett nytt fönster!

Comment

Mera kanal

Om man vill ha mera kanal........tex...jag har behov att se Rai1 Rai2 osv...

Comment

Bra jobbat

Det fungera bra...... ...

Comment

Original inlägg av Umberto
            Om man vill ha mera kanal........tex...jag har behov att se Rai1 Rai2 osv...
            Sorry inga mer kanaler går att få

Comment

Vill nån förklara för mig hur jag ska göra med det här programmet? För det första undrar jag ifall jag måste vara uppkopplad till internet för att tv guiden ska funka på xboxet? Och för det andra så undrar jag vad man ska göra med filen som man gör i programmet (listing.xml)? Ska jag lägga in den i xboxen eller? Tacksam för svar...
              Xbox V.1.0.............................\...../...__......___.....\....../
              Xecuter 2.1 PRO.......................\../....|__)...|.....|.....\../
              Thomson DVD.........................../..\....|__)...|___|...../..\
              Maxtor 80 Gb 7200Rpm............./.....\......................./.....\
              Evolution X

Comment

Tja.

Progremmet verkar fungera rätt bra. Några förslag:

Fixa så att XML filen sparas automagiskt. Då kan man lägga ditt fina program i "Scheduled Tasks" och köra det 1 gång om dan. Ännu bättre gör en service av den, finns en dll eller om det var en ocx till vb för det.

Ordna sedan så att det automagiskt (igen) ftp:as till krysslådan.

Då behöver man aldrig bry sig.
                Behöver du hjälpmed nåt så hör av dig, har programmerat rätt mycket i vb tidigare.

Finns det ingen som är slängd i C programmering som skulle kunna göra denna funktion för att lägga direkt på XBOXen? Så man slipper gåvia pc'n?

Original inlägg av digisenze
                Har gjort eget program för generering av TV Guiden.
                Tanka här: http://hem.passagen.se/benhan/tv-guide-se-a1.zip
                Programmet är i Alpha stadie och kan innehålla en hel del buggar.

Följande tv kanaler stöds:
                SVT1
                SVT2
                TV3
                TV4
                TV5
                TV6
                TV8
                ZTV
                VIASAT SPORT
                EUROSPORT
                Discovery MIX
                Discovery
                National
                HALLMARK
                TV1000
                Cinema
                Canal +
                Canal + Gul
                Canal + Blå

Kommentarer är välkomna

Comment

Original inlägg av Ola
                  Vill nån förklara för mig hur jag ska göra med det här programmet? För det första undrar jag ifall jag måste vara uppkopplad till internet för att tv guiden ska funka på xboxet? Och för det andra så undrar jag vad man ska göra med filen som man gör i programmet (listing.xml)? Ska jag lägga in den i xboxen eller? Tacksam för svar...
                  Du behöver bara vara uppkopplad när du genererar filen.
                  Lägg filen under tvguide i XBMP mappen på xboxen!
                  Last edited by digisenze; 2004-02-29, 14:07.

Comment

Original inlägg av GertLind
                    Tja.

Progremmet verkar fungera rätt bra. Några förslag:

Fixa så att XML filen sparas automagiskt. Då kan man lägga ditt fina program i "Scheduled Tasks" och köra det 1 gång om dan. Ännu bättre gör en service av den, finns en dll eller om det var en ocx till vb för det.

Ordna sedan så att det automagiskt (igen) ftp:as till krysslådan.

Då behöver man aldrig bry sig.
                    Behöver du hjälpmed nåt så hör av dig, har programmerat rätt mycket i vb tidigare.

Finns det ingen som är slängd i C programmering som skulle kunna göra denna funktion för att lägga direkt på XBOXen? Så man slipper gåvia pc'n?
                    Följande funktioner kommer i nästa release:
                    -Spara inställningar (tv kanaler etc)
                    -Automatisk start av genereringen.
                    -Inbyggd ftp client

Comment

Hej

Kan man inte göra att de övriga kanaler sök programmet på andra servrar...
                      tex....nu är jag på samma ställe igen.......den söker de svenska först....sen söker tex Rai 1 och så vidare på andra servrar...och läggs ihop .......annars fungerar bra

Comment

Original inlägg av Umberto
                        Kan man inte göra att de övriga kanaler sök programmet på andra servrar...
                        Nej inte för tillfället.

Comment

Går det att generera för mer än 1 dag? lite irreterande att behöva köra programmet varje dag.

Annars ser det bra ut, stöd för de kanaler jag har

Comment

Original inlägg av LaserFaser
                            Går det att generera för mer än 1 dag? lite irreterande att behöva köra programmet varje dag.
                            Nej inte för tillfället.

Comment

Ville bara tacka för ett bra program och trevligt initiativ att dela med sig. Keep up the good work..

Tackar
                              Whopper

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X