Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Subtitles!. Hur gör jag? Funkar ej! Help!.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Subtitles!. Hur gör jag? Funkar ej! Help!.

Kan ngn. vara så sjysst & förklara hur man får text i Mediaplayer!.
    Prövade med Equilibrium som jag hade hemma, med var en sub-fil som jag bytte till *srt & la i samma mapp. När jag startade filmen så började den "Caching" upp till 100%, sedan hände inget mer. Ingen text!:
    Hur skall man gå tillväga på enklast möjliga sätt & finns det ngn. inställning man måste ändra. Är det bara att ladda hem sub-filer oavsett språk & byta filnanamn?.

Skulle uppskatta ett hyfsat utförligt svar:

kolla noga dina inställningar i XBMP först leta sedan i forumet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av grantrytare
      Prövade med Equilibrium som jag hade hemma, med var en sub-fil som jag bytte till *srt & la i samma mapp. När jag startade filmen så började den "Caching" upp till 100%, sedan hände inget mer. Ingen text!:
      Hur skall man gå tillväga på enklast möjliga sätt & finns det ngn. inställning man måste ändra. Är det bara att ladda hem sub-filer oavsett språk & byta filnanamn?.

Har samma problem med XBMP, den cachar 100% sen ingenting, trots att sub är på i spelaren.. Hittar inget svar på detta i forumet, PAGE63 kanske kan ge oss en "hyffsat svar" utan lurigheter...

Comment

kolla in config.xml fil set till att du har:
        <language>22</language>
        <subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding>

Gå sedan in på XBMP installningar bocka för att visa undertexter.
        Visas inte texterna nu heller är dina inställningar för texten nedanför din tv ruta då får man flytta upp dom i det gör man i skin.xml i den upplösningen som man kör i på tvn, leta upp rätt rad ändra där i.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ändra font från truetype till mplayer
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kan du läsa dina subfiler med en texteditor? Dsv står texten där med tidkod?

Om det ser ut som en exekverbar fil när du öppnar i en texteditor, så är det troligtvis svaret. Den sistnämnda har jag alltid haft samma problem med, och letar då upp en annan som står i klartext för att få det att funka.

Comment

jag hade samma problem som ni,,men jag lyckades klura ut det ändå .
              du ska lägga dina Subtitles i mappen: E:/Subtitles .filmerna kan ligga i f eller e ,det spelar igen roll..men Subtitlerna ska heta exact som filmen.

/john

Comment

Original inlägg av grantrytare

Låter som att själva .sub filen tar upp så pass mycke minne att minnet inte räcker till. Då kan sånt hända. Finns två typer av .sub filer. EN är en liten enkel fil där du kan öppna i notepad.. medans den andra typen är vobsub, och då medföljer även en .idx fil. Dessa kan vara lite köriga om dom är lite för stora.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X