Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama från två burkar med relax.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama från två burkar med relax.

Som i topic. Hur ska man göra för att streama filmer/musik/bilder från två stycken olika datorer? Det som jag har ändrat i config.xml är följande:

<share>
    <name>Relax Share</name>
    <url>$ROOT$Download@192.168.0.1</url>
    <cachesize>256</cachesize>
    </share>
    <share>
    <name>Relax Share2</name>
    <url>$ROOT$@192.168.0.2</url>
    </share>

Det kommer då upp Relax Share och Relax Share2 i Xbox Media Player med Relax Share2-listan är helt tom. Jag vet att jag konfiggat relax rätt för jag har testat att byta ipnummer i config.xml och då funkar ena sharen.

Tacksam för svar!
    Last edited by Pappa-Scan; 2004-03-02, 22:50.

Original inlägg av Pappa-Scan
    Som i topic. Hur ska man göra för att streama filmer/musik/bilder från två stycken olika datorer? Det som jag har ändrat i config.xml är följande:

<share>
    <name>Relax Share</name>
    <url>$ROOT$Download@192.168.0.1</url>
    </share>
    <share>
    <name>Relax Share2</name>
    <url>$ROOT$???@192.168.0.2</url>
    </share>

Det kommer då upp Relax Share och Relax Share2 i Xbox Media Player med Relax Share2-listan är helt tom. Jag vet att jag konfiggat relax rätt för jag har testat att byta ipnummer i config.xml och då funkar ena sharen.

Tacksam för svar!
    Om du kollar nogrannt så hämtar du Relax Share 1 med namnet Download medans du i Share 2 inte begär någon namn alls.. se till att du i dator nr 2 (192.168.0.2) delar ut en share med t.ex. namnet Download2 och att du sedan ropar på Download2 i din Config.Xml.

Whopper

Comment

Varför jag inte har något namn efter ROOT är för att den pekar på roten på den hårddisken. Det har alltid fungerat förr när jag bara har haft en share. Men jag ska testa att lägga ut en mapp som relax pekar på.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X