Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbmc+streama?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbmc+streama?

Tjena!
    Har senaste versionen av xbmc (XBOX_Media_Center_2004-03-09_build-IND) som jag tycker är mycket bättre än xbmp (min åsikt)
    Iaf vill jag få en fungerande stream möjlighet, har kollat på relax och smb men inte fått något av dom att fungera..
    Ingen som vet någon guide eller kan skriva hur jag gör för att kunna streama lite musik och filmer Har sett guiderna som skrivits i forumet men ingen om xbmc tyvärr...

Vartifrån ska du streama från din egen dator eller från internet?

Comment

från min dator..

Comment

Men använd smb då. står i configfilen för xbmc hur det ska stå.

Comment

alltså jag förstår inte allt man ska fylla i bara..:
          här ska ja väl börja ändra ->
          <name>SMB</name>
          <!-- you can use the following formats: !-->
          <!-- smb://domain;userassword@ip/share/directory/ !-->
          <!-- smb://userassword@ip/share/ !-->
          <!-- if guest/public access is enabled: !-->
          <!-- smb://ip/ !-->
          <path>smb://DOMAIN;usernamewd@MyWindowsServer/movies/</path>
          </bookmark>
          </music>

Kan någon fylla i hur dt ska vara riktigt, förstår inte riktigt dt där med shar och directory.. göra ett exempel bara på hur d ska c ut allt? skulle va shysst
          Man behöver inget program på datorn häller va dt är ungefär som ett vanligt nätverk bara eller hur ?

Comment

Ja du delar först ut mapparna på datorn genom vanlig fildelning. Ger du alla tillgång till mappen så ska det tex vara såhär i configfilen.

<bookmark>
            <name>SMB</name>
            <path>smb://192.168.0.1/Mapp</path>
            </bookmark>

eller om du bara ger vissa användare rättighet för att läsa mappen.

<bookmark>
            <name>Mappnamn</name>
            <path>smb://användarnamn:lösen@192.168.0.1/Mapp</path>
            </bookmark>

Hoppas det blir rätt iaf.

Comment

dt står bara access denied, har provat båda sätten.. vad kan vara fel ?

Comment

prova med xbms://192.168.100.203:1400/video/
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

få dt inte att funka ändå =/

Comment

Alltså du skall använda dig av dina IP nr till din PC INTE dom som jag skrev det var ett ex bara!!

har du ngn switch med inbyggt brandvägg el en mjukvaru brandvägg som har stängt den porten?

Det står åxå:
                    option 1: leave empty to use the current settings (from evox, avalaunch or other dashboard)

enligt text filen:

To configure Stream Servers and other options, edit XboxMediaCenter.xml in the XBMC
                    directory (see examples below). Restarting is required for any changes to take effect.

For SMB:
                    smb://DOMAIN;username@server_ip_address/sharename/dirname

"DOMAIN" is the same as your Windows workgroup name (this can usually be omitted),
                    the following formats may also work depending on your SMB server:

smb://username@server.ip.address/sharename or
                    smb://username@server.ip.address

if guest/public access is enabled:
                    smb://server.ip.address
                    Last edited by pege63; 2004-03-15, 15:50.
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

stängde av min brandvägg nyss men han säger samma "access denied"

Comment

KTD verkar kunna XBMC fråga honom ge mig svaret sen, vill åxå ha det igång!
                        har du skrivit in rätt tex videos så inte mappen har Videos med stort V & du skrivit litet v, i videos?
                        prova att lägga in dina siffror på det här ställena:
                        <ipadres>192.168.100.203</ipadres>
                        <netmask>255.255.255.0</netmask>
                        <defaultgateway>192.168.100.1</defaultgateway>
                        Last edited by pege63; 2004-03-15, 16:21.

Comment

@cewe
                          1. Vilket OS kör du på datorn?
                          2. Har du stängt av "Enkel fildelning"?
                          3. Har du angett läsrättigheter i den utdelade mappen?

Comment

Original inlägg av ktd
                            @cewe
                            1. Vilket OS kör du på datorn?
                            2. Har du stängt av "Enkel fildelning"?
                            3. Har du angett läsrättigheter i den utdelade mappen?
                            1. Windows 2003
                            2. Tror inte jag stängt av något sådan.. Var finns dt ?
                            3. Nej dt tror jag inte häller.. Var finns dt ?

Ska man behöva ändra login / password nånstans ?

Comment

1. Så du kör Win2003 Server på datorn? Då måste du ha med Workgroupnamnet i pathen...
                              Tex smb://workgroup;administratorassword@192.168.0.10/movies/

2. Gå till Kontrollpanelen/Mappalternative/Visning och klicka bort Använd förenklad fildelning.

3. När du gör Utdelningen av en mapp så finns en knapp som heter behörighet. Kontrollera att läsrättigheter är ikryssad...

Men i ditt fall borde det lösa sig med att bara ta med workgroup namnet i smb pathen. Med Win2003 Server MÅSTE man tydligen det...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X