Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åäö-problem i filnamnen!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Åäö-problem i filnamnen!

Hej!

När jag delar ut mp3 via relax till xbmp 2.4 så blir filnamnen med åäö konstiga i låtlistan på xboxen, den verkar inte förstå svenska tecken...

Någon som vet om detta går att få bort detta problem?

MVH/ x-iTe

att just inte använda Å Ä Ö i filnamnen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tror det går att använda sökfunktionen, för jag tror inte du är ensam om att ha haft det problemet i XMBP, eller så går det kanske inte att fixa.

(Eller så tankar du hem nyaste builden av XBMC och slänger XBMP förgott, då får du också de svenska tecknen att funka. )

Comment

Jag har å ä ö både i mappar & på filnamnen men jag kör RELAX med xbmp 2.4+ & den visar å ä ö, men det gör inte XBMC i SMB
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Märkligt, det gör den för mig utan nån inställning eller nått.
          Vad har du för build?

Comment

Nyaste builden av Xbmxc är den du ska ha.

XBOX_Media_Center_2004-03-09_build-PROPER-IND

Comment

Tror dock det var builden strax efter nyår som gjorde att svenska tecken funkade. Men självklart ska du ha den nyaste.

Comment

04-03-09 Xbmc

Comment

Jag har den senaste XBMC men jag får inte fram Å Ä Ö i Mapparna el filnamnen i XBMC, men det funkar i undertexter. Men allt visas i XBMP 2.4+
                  Vad beror detta på?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X